مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد؛

ثبت نام چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم کشور در مقطع بالای هجده سال

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: ثبت نام چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم کشور، در مقطع بالای هجده سال از ۲۱ اردیبهشت سالجاری آغاز شد و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.
کد خبر: ۵۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور با حضور حجت الاسلام «سیدمصطفی مجیدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجیدی در این نشست اظهار داشت: ثبت نام چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم کشور، در مقطع بالای هجده سال از ۲۱ اردیبهشت سالجاری آغاز شد و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به شرط حضور در مسابقات گفت: بر اساس شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران نحوه ثبت نام در این مسابقات از طریق سایت www.quraniran.ir و صرفاً توسط شخص متقاضی صورت می‌گیرد. لذا ثبت‌نام از طریق سایت‌های دیگر مجاز نبوده و در صورت انجام، لغو می‌گردد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین بیان کرد: رشته های ثبت نامی در بخش برادران در ۱۲ رشته و در بخش خواهران در ۱۱ رشته می باشد که ۱۱ بخش مشترک در دو حوزه خواهران و برادران شامل حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم،حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی، قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه می باشد و واحد اذان گویی فقط ویژه برادران می باشد.

حجت الاسلام مجیدی گفت: تاکنون ۲۳۹ نفر شرکت کننده از شهرهای مختلف استان قزوین جهت حضور در چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت نام کرده اند که همه مخاطبین شرکت کنندگان تخصصی می باشند و این امر نشان می دهد مسابقات امسال با استقبال بسیار خوبی همراه است و مسابقات با محوریت اماکن مذهبی و امامزادگان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در وقف قرآنی استان قزوین با توجه به اینکه از موقوفات بسیار خوبی داراست اما در حوزه موقوفات قرآنی جزو استان های ضعیف کشور هستیم. لذا رسسانه‌ها این اهتمام را داشته باشند که اگر به دنبال گشایش در امور مردم هستند در راستای ترویج قرآن و مفاهیم قرآنی و مکتب اهل بیت تلاش کنند.

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: قزوین در سه سال گذشته دو بار میزبان مسابقات قرآنی اسرا در کشور بوده است و این ظرفیت خوبی برای استان بود که به همت اوقاف استان قزوین انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار