سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان:

نخستین جشنواره سرود فجر برگزار می‌شود

«دودانگه» گفت: نخستین جشنواره سرود فجر خرداد‌ سال‌جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ - 23May 2022

جشنواره سرود فجر خرداد‌ماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «مصطفی دودانگه» سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری با هدف تولید محتوای بصری و انیمیشنی در جهت پشتیبانی و ایجاد انگیزه به بسیجیان کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: یکی از زیر مجموعه‌ها مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی مرکز هنرهای رقومی بسیج است که وظیفه تولید پویانمایی (در حوزه انیمیشن) رابرعهده دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری پس از چندین سال فعالیت از سال گذشته بطور جدی و متمرکز فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: اکنون بخش تخصصی مرکز در کانون امام علی (ع) احیا شده است و مرکز هنرهای رقومی نیز در مناسبت‌ها و ایام الله به تولیدات فرهنگی پرداخته و کلاس‌های آموزشی در زمینه انیمیشن، فتوشاپ و... برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین با احیا این مرکز به طور مستقل اولین جشنواره سرود ملی فجر در اسفند ماه سال گذشته به طور گسترده با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف، آموزش و پرورش، حوزه هنری، صداو سیما، کانون پرورشی و فکری، شهرداری و... در این استان برگزار شد.

دودانگه با بیان اینکه سرود و آواهای انقلابی از آغاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه سازی مردم داشته است، خاطرنشان کرد: در جشنواره مذکور۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با نظر داوران ۱۰ اثر برتر انتخاب شد.

دبیر جشنواره استانی سرود فجر با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش برادران و بدون محدودیت سنی برگزار شد، گفت: اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر در خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود.

دودانگه در ادامه به موضوعات جشنواره مذکور اشاره کرد و افزود: امید به آینده، ائمه اطهار(ع)، شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و…)، نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم نمونه‌ای از موضوعات جشنواره است.

وی ادامه داد: ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و… از دیگر موضوعات جشنواره است.

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بخش ویژه این جشنواره تصریح کرد: پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس موضوع ویژه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر می‌باشد.

دودانگه در پایان از مساعدت‌ها و حمایت‌های سردار ابوالفضل طهماسبی و ‌عباس بابایی‌ جانشین و معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان و پیگیری‌‌های مجدانه ‌ترابی در راه‌اندازی مرکز آفرینش‌های هنری بسیج استان و برگزاری اولین جشنواره سرود فجر قدردانی کرد.

‌مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که می‌توان به مرکز هنرهای رقومی بسیج، خانه سرود، استودیو حرفه‌ای صوت تصویر و خانه فیلم اشاره کرد که در راستای حمایت از تشکل‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی به کار خود ادامه می‌دهد و در مرکز رقومی به تولید انیمیشن دو بعدی و سه بعدی و... با حضور تیم تخصصی مشغول به فعالیت است و۳۰ اثر تولیدی پویا نمایی در زمینه‌های مختلف در این مرکز تولید شده است.

تربیت و کشف استعدادها، شناسایی گروه‌ها و تولید آثار ویژه در حوزه سرود از اهداف این مجموعه بوده و این مرکز در راستای آموزش و ایفای رسالت خود اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی تولید انیمیشن و فن بیان و گویندگی و... کرده ‌که با استقبال عموم مردم قرار گرفته ‌و بسیجیان می‌توانند از این ظرفیت عظیم هنری استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار