مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:

وظیفه ما کاهش مشکلات آسیب دیدگان است

«علی‌اکبری» گفت: هلال احمر به عنوان یک سازمان عام‌المنفعه در سوانح و حوادث گره گشای مشکلات و آسیب‌های مردم است.
کد خبر: ۵۲۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ - 22May 2022

وظیفه ما کاهش مشکلات آسیب دیدگان استبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «علی‌اصغر علی‌اکبری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام روز یکشنبه ۱ خرداد در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار داشت: در هلال‌احمر به دلیل ماهیت و اهمیت کار در محیط بحرانی و اورژانسی، باید تلاش شود که هم سطح آموزش و آگاهی‌های کارکنان شاغل در این سازمان ارتقا یابد و هم در قالب آموزش‌های همگانی و رزمایش‌ها این آگاهی در ادارات و سازمان‌های دیگر نیز توسعه پیدا کند. 

وی در این نشست به نقش محوری هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: تهیه اسکان اضطراری در ساعات اولیه بحران برای آسیب دیدگان جزء وظایف جمعیت هلال احمر است اما دیگر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را در این حوزه بشناسند و تقویت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه میانگین حضور عوامل هلال احمر در صحنه ۱۱ دقیقه بوده است، گفت: سال گذشته ۳۷۶ حادثه توسط این جمعیت پوشش داده شده است.

وی به بحث اسکان اضطراری آسیب دیدگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوادث و اتفاقات رخ داده سال گذشته در استان، سه هزار و ۳۷۱ نفر اسکان داده شدند.

 علی اکبری با بیان اینکه در حوزه آموزش با پلیس تعامل تنگاتنگی داریم، گفت: با توجه به اینکه در حوادث و سوانح اولین کسی که حضور پیدا می کند پلیس است،فراگیری آموزش های احیاء و کمک های اولیه یک ضرورت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار