فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

عملیات بیت‌المقدس در شمار پیچیده‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های تاریخ جهان است

امیر «عباسی» گفت: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های سخت، پیچیده و ماندگار تاریخ دفاع مقدس و تاریخ جنگ‌های دنیاست و از این رو بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».  
کد خبر: ۵۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی شامگاه امروز (یک‌شنبه) در نشست فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی استان با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های سخت، پیچیده و ماندگار تاریخ دفاع مقدس و تاریخ جنگ‌های دنیاست و از این رو بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی افزود: درباره عملیات بیت‌المقدس، کلیدواژه‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها بپردازیم تا بتوانیم از راه‌آورد این عملیات بزرگ برای ادامه انقلاب اسلامی بهره ببریم.

امیر «عباسی» ادامه داد: ستادکل نیروهای مسلح طی ابلاغیه‌ای به‌لحاظ اینکه بتوانیم از دستاوردهای این عملیات در روند اقتدار کشورمان استفاده کنیم، راهبردهایی را تعیین فرموده‌اند. راهبرد اول، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری عظیم‌الشأن؛ دوم، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح؛ سوم تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم و قومیت‌ها و مذاهب؛ چهارم نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و الگوسازی رفتاری رزمندگان و شهدای معظم؛ پنجم تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و درس‌ها و عبرت‌ها و ششم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگرفته از این عملیات غرورآفرین.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: در راستای بزرگداشت سالگرد اجرای این پیروزی بزرگ و غرورآفرین، اعضای ستاد گرامیداشت این عملیات به سرپرستی و ریاست استاندار محترم نشستی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی برگزار کردند که برنامه‌ها و ویژه برنامه‌های مربوط به این ایام در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اینکه در چهلمین سالروز این عملیات بزرگ قرار گرفته‌ایم، برگزاری 40 برنامه و ویژه‌برنامه راهبردی و محوری در دستور کار قرار گرفته است. اولین و محوری‌ترین موضوع، عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آنان و تجلیل از 194 شهید استان آذربایجان شرقی در این عملیات غرورآفرین است. نشست مشترک با نماینده ولی‌فقیه در استان و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مدیریت قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان، اجرای جشنواره ملی جلوه‌‌های جهادی شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری و برگزاری مراسم استانی فاتحان و مدافعان خرمشهر در محل استانداری با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های گرامیداشت این ایام است.

امیر «عباسی» گفت: توجه ویژه به تولید محتوا در فضای مجازی اعم از فیلم، تله فیلم، موشن گرافی، مستند، تئاتر و سرودهای خیابانی از نکاتیست که در گرامیداشت چهلمین سالروز این عملیات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: تولید و انتشار کتاب‌های صوتی و نوشتاری، اجرای یادواره‌های شهدا در اقصی نقاط استان، کنگره شهدای روحانیت با محوریت استان قم و برگزاری جشنواره ادبی یوسف از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این حماسه بزرگ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: در سراسر استان با محوریت فرمانداران شهرستان‌ها و دبیری فرماندهان سپاه نواحی و همچنین توسط نیروهای مسلح استان و ادارات نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که در روزهای آتی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار