رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روحانیت همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: روحانیت از مردم هستند و این قشر هرجایی که نیاز بوده، مقابل دشمنان قدرتمندانه ایستادگی کرده است.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 23May 2022

روحانیت همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه امروز در دیدار با چند تن از اعضای ستاد کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی در قم اظهار داشت: اگر بخواهیم کارنامه‌ای برای روحانیت ارائه دهیم، روحانیت در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام همواره نقش رهبری، پیشوایی و جلوداری داشتند. پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و حرکت با مقتضای هر زمان برای روحانیت در طول تاریخ مهم بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: روحانیت در طول تاریخ چند مسئله را به عنوان مسئله اساسی خودش تلقی کرده‌اند که یکی از آن‌ها نقش هدایت‌گری جامعه است.

وی با بیان اینکه روحانیون هواره مردم شریک بودند بیان کرد: روحانیت از جنس مردم است و این قشر هرجایی که نیاز بوده، مقابل دشمنان قدرتمندانه ایستادگی و مبارزه کرده‌اند. با همه تبلیغات زهرآگین دشمنان در ماهواره‌ها و فضای مجازی و... اگر دین و اعتقاداتی بین مردم مانده، به خاطر تلاش روحانیت است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در بعد خدمات اجتماعی گفت: روحانیت در عرصه ارائه خدمات اجتماعی به مردم همچون سیل، زلزله، کرونا و... دلسوزانه در صحنه حاضر شده‌اند. روحانیت هدایت‌گری، خدمت اجتماعی و نظامی را در کنار هم قرار می‌دهند که این نشان از وظیفه شناسی آن‌ها است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیت در جنگ تحمیلی نیز مقابل رژیم بعثی حاضر شدند، به همین دلیل برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی بسیار ارزشمند است. این برنامه، یک پیام بزرگی در این شرایط خاص کشور است که روحانیت هرجا نیاز به ورود داشته، در میدان حاضر شده‌اند و در آینده نیز این‌چنین خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار