فتح خرمشهر؛ فتح خون/ بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛

بازخوانی فتح خرمشهر الهام‌بخش رویارویی با بیگانگان خواهد بود

در بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد آمده است: بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر، حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت را برای همیشه، جاودانه خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 24May 2022

بازخوانی فتح خرمشهر الهام بخش رویارویی با بیگانگان خواهد بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

سرزمین ما به جهت قدمت تاریخی خود در اعماق تاریخ، جزو اولین مناطقی از جهان است که به صورت یک کشور و دولت مستقل، صاحب یک هویت ملی در بین ملت‌های جهان شده است، از این رو، تاریخ آن سرشار از روز‌های دشوار و خوشایند است.

در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی با وجود تحریم‌های مختلف تسلیحاتی و اقتصادی توانست با توکل بر خدا و به مدد هدایت‌های معمار کبیر انقلاب و سلحشوری‌های شیرزنان و دلاورمردان مشق عشق آموخته در مکتب روح الله، در برابر متجاوزان و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها مردانه بایستند و حماسه‌های بیشماری خلق کنند.

فتح خرمشهر معادله جنگ را به نفع ایران تغییر داد. رژیم بعثی با هدف پیروزی و نابودی انقلاب اسلامی و با نادیده گرفتن تمامی قوانین بین‌المللی به ایران اسلامی که به تازگی شاهد تغییر حاکمیت از دیکتاتوری به جمهوری اسلامی با یک انقلاب مردمی شده بود، ناجوانمردانه مورد حمله و تجاوز گسترده‌ای قرار داد. پیشروی‌های بدون مانع جدی در روز‌های اول، باد غرور را در صدام و حامیانش به جنون تبدیل کرد و شهر‌ها و روستا‌های جنوبی ایران را زیر شلیک‌های مرگبار توپ‌های سنگین به خاک و خون کشیدند.

در چنین شرایطی، یکی از مهمترین و حماسی‌ترین عملیات رزمندگان ما در طول دفاع مقدس، در روز سوم خرداد همزمان با حماسه بزرگ فتح خرمشهر شکل گرفت و تبدیل به یک نقطه اوج در روند دفاع مقدس شد. مقاومت دلیرانه رزمندگان اسلام و بیرون راندن دشمن از خونین شهر، ارزشی بسیار فراتر از بیرون راندن دشمن از یک قسمت از خاک میهن اسلامی داشت و آن، ظهور یک حماسه در عصر جدید بود که در آن حماسه‌های واقعی از زندگی مردم به سینما‌ها مهاجرت کرده بودند. می‌توان ادعا کرد که از همان سوم خرداد، دشمن خود را در ورطه نابودی دید و حضور میانجی‌گران بین‌المللی نشانه‌های عینی از ناامیدی دشمن از آرزوی شوم خود بر ایران اسلامی داشت، به همین خاطر، سوم خرداد در تقویم ایرانیان، یک روز نیست، بلکه یک برش حماسی از تاریخ معاصر است که هویت و غرور ملی ما را احیا و به عنوان یک مصداق عینی، قوام بخش فرهنگ دفاعی ایران اسلامی شد.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به تمامی رزمندگان اسلام و ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و بر حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تأکید دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار