فتح خرمشهر؛ فتح خون/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین به‌مناسبت سوم خرداد؛

اراده ملی رمز آزادسازی خرمشهر بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در بیانیه‌ای اعتماد به نفس و اراده ملی را از مولفه‌های آزادسازی خرمشهر دانست که یأس و ناامیدی ابرقدرت‌ها را به دنبال داشت.
کد خبر: ۵۲۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 23May 2022

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین به مناسبت سوم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان قزوین به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس بیانیه‎ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حماسه عظیم و ماندگار فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 جلوه‌ای عظیم از نصرت الهی و محصول همبستگی رزمندگان اسلام، حضور حماسی ملت غیور ایران اسلامی در حراست از اسلام ناب محمدی و آب و خاک کشور، پیروزی در تقابل اراده‌ها و به ثمر رساندن وعده الهی است که «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد، حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث و رخدادهای شگرف، ماندگار و سرنوشت‌ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس‌ها و عبرت‌های آن برای همیشه تاریخ ملت ایران می‌تواند الهام بخش، آموزنده و رهگشا باشد.

پیروزی انقلاب شکوهمند ما در سال 1357 خاری بود بر چشم مستکبرین جهان به گونه‎ای که خواستند جشن شادمانی مردم سرافراز‎مان را با حمله همه جانبه توسط مزدور استکباریشان صدام بعثی ملعون به تلخی بکشانند اما با پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 کلیه برنامه‎ریزی‎های برخاسته از اتاق‌های فکر شیطانی ابرقدرت‌های پوشالی شرق و غرب در عرصه جنگ تحمیلی را نیز برهم ‌ریخت و با تغییر در شکل ظاهری جنگ و روند آن، اراده ملت مومن و غیور ایران بر اخراج کامل اشغالگران بعثی تحقق یافت و درنهایت بعد از هشت سال دفاع مقدس، این صدام و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن بودند که تسلیم خواسته‌های مشروع و حقانیت ملت ایران شدند؛ به گونه‌ای که می‌توانیم این فتح الفتوح را «فتح تاریخ» بنامیم.

هرگونه غفلت در برابر دشمن، باعث پذیرش تسلط بیشترشان بر سرزمین‌مان و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های ظالمانه آنها خواهد شد. اما هشت سال دفاع مقدس این تجربه بزرگ تاریخی ثابت کرد با رصد و مراقبت هوشمندانه حرکت دشمن و بدخواهان نظام و ملت ایران و با استعانت ازظرفیت‌ها و فرصت‌ها به صیانت از کشور پرداخت تا دشمن خیال تجاوز را حتی در ذهن فرصت‌طلب خود نپروراند و اینجا است که ولی امر مسلیمن جهان و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در اشاره‌ای عمیق، صحیح و تاریخی خود می‌فرمایند: «خرمشهرها در پیش است، نه درمیدان جنگ نظامی، درمیدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است».

این رخداد باشکوه یکی از نقاط عطف تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی و ترجمان اراده ملی و تجلی مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام است. مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکا به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مولفه‌های پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت‌ها را به دنبال داشت.

 به برکت رهبری شجاع، دوراندیش و انقلابی و ملتی بیدار، بصیر و هوشمند و آبدیده شده در کوران توطئه‌های زنجیره‌ای دشمن در چهار دهه اخیر، راهبردها و دستاوردهای امروز آمریکا و متحدان واشنگتن به ویژه رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه در مصاف با ایران اسلامی نیز فرجامی جز شکست، خفت و رسوایی نخواهد داشت و به عامل یکپارچگی و تقویت اراده و روحیه آمریکا ستیزی ایرانیان تبدیل می‌شود.

لذا استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی باید بدانند ملت سلحشور ایران و فرزندان انقلابی آن در بسیج، ارتش، سپاه و سایر رزمندگان غیور و شجاع کشور با تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای عزیز با وحدت و یکپارچگی و عزم و اراده انقلابی برای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های مختلف از آمادگی همه‌جانبه و مقتدرانه برخوردار بوده و خود را برای فتح خرمشهرهای پیش رو آماده کرده است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، ضمن یاد و خاطره شهیدان والامقام و به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر و ایثارگران و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی استان قزوین، حماسه ماندگار سوم خرداد، چهلمین سالروز فتح خرمشهر، را به محضر روح پر فتوح امام راحل عظیم‌الشأن، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» و ارواح طیبه شهدا و ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس به ویژه مردم شهیدپرور استان قزوین تبریک عرض می‌کند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار