فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

عملیات «بیت‌المقدس» ایران را به یک قدرت تاثیرگذار فرامنطقه‌ای تبدیل کرد

سرهنگ رشیدی با صدور پیامی، موفقیت رزمندگان ایرانی در عملیات «بیت‌المقدس» را باعث تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت تاثیرگذار فرامنطقه‌ای انکارناپذیر دانست.
کد خبر: ۵۲۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 23May 2022

عملیات بیت المقدس جمهوری اسلامی یران را تبدیل به یک قدرت تاثیرگذار فرا منطقه ای کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس لرستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر  پیامی صادر کرد.

در این پیام  آمده است:

سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از وحدت و همبستگی ملی در عرصه دفاع از کشور و تداوم فرهنگ ایثار و مقاومت است که باعث تغییرات راهبردی در موازنه قدرت در جغرافیای سیاسی و امنیتی غرب آسیا شد و نقش مهمی در پیروزی‌های بعدی رزمندگان داشت.

عملیات غرورانگیز «بیت‌المقدس» به لحاظ وسعت منطقه نبرد، حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن و به‌کارگیری تاکتیک‌های خلاق و تدابیر عملیاتی بی‌نظیری همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر، از جمله موفقیت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی بود که ثمره روحیه انقلابی و مجاهدت رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیرو‌های بسیجی و مردمی را به نمایش گذاشت و توانست ناکارآمدی قدرت‌های استکباری را در برابر قدرت الهی و رشادت‌های دلاورمردان و زنان این آب و خاک به نمایش بگذارد، ملتی که تا پای جان ایستاد و با خون خود سند تمامیت ارضی کشور را امضا کرد و موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و سربلندی، به یک قدرت تاثیرگذار فرامنطقه‌ای انکارناپذیر تبدیل و الگوی محور مقاومت و ملت‌های مظلوم منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی‌نقاط جهان شود.

مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکا به نیروی ایمان و اراده ملی، از جمله مؤلفه‌های پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت‌ها و حامیان صدام حسین را به دنبال داشت.

سوم خرداد، برگ زرین دیگری بر تاریخ پرشکوه ایثار و از خودگذشتگی جانبازان، شهیدان، رزمندگان و فرماندهان و اوج اخلاص و خداخواهی غیورترین ملت بود، تا آن‌جا که امام شهیدان خمینی کبیر (ره) در اخلاص و خدامحوری این مردمان فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

ظهور ایران اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در تحولات بین‌المللی و بازدارندگی در برابر چالش‌ها و توطئه‌های شوم نظام سلطه و اثبات حقانیت ایران، از جمله دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی بود که دفاع مقدس برای کشورمان به ارمغان آورد و امروز بازخوانی و مرور حماسه‌های جنگ هشت‌ساله و پیام‌ها و درس‌های تاریخ‌ساز آن دوران می‌تواند برای مسئولان نظام، آحاد جامعه و به‌ویژه نسل جوان سرلوحه مدیریت و پیشبرد گام دوم انقلاب قرار گیرد.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت و به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر استان لرستان، حماسه ماندگار سوم خرداد، چهلمین سالروز فتح خرمشهر، را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و ارواح طیبه شهدا و ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان توفیقات روزافزون فرزندان غیور این آب و خاک و جبهه مقاومت را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار