فتح خرمشهر؛ فتح خون/ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان؛

نامگذاری عملیات «الی بیت‌المقدس» نشان از بینش عمیق فرماندهان ایران اسلامی داشت

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرماندهان و رزمندگان نام عملیاتی که منجر به آزادسازی خرمشهر عزیز شد را «الی بیت‌المقدس» نامیدند که نشان از اهداف متعالی، تدبیر و بینش عمیق فرماندهان داشت.
کد خبر: ۵۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 23May 2022

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان به مناسبت سوم خرداد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در بیانیه‌ای به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نام و یاد شهدای جان برکف آن دوران و یادگاران عرصه ایثار و شهادت را گرامیداشت.

در این بیانیه آمده است:

در تقویم سراسر حماسه ایران اسلامی، سوم خرداد سال 1361 روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز ولایت مداری، یادآور رشادت‎ها، جانفشانی‌ها و ايثار شهيدان، ایستادگی و استقامت مردم شریف میهن عزیزمان، دلاورمردی و شهامت فرماندهان و جان نثاری رزمندگان اسلام و اوج عرفان، تدین و خلوص امام شهيدان «خمينی كبير» است.

همه می‌دانیم فرماندهان و رزمندگان غیور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نام عملیاتی که منجر به آزادسازی خرمشهر عزیز شد را به شایستگی «الی بیت المقدس» نامیدند و این نامگذاری نشان از اهداف متعالی، تدبیر و بینش عمیق رهبر کبیر انقلاب و فرماندهان دارد که حتی در زمان فتح و پیروزی نیز اندیشه برتری دارند.

در ادامه راه سردار دل ها شهید «قاسم سلیمانی» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مسیر فتوحات و افتخارات بسیاری که در خارج از مرزهای ایران اسلامی داشتند با جرات و شجاعت وصف ناشدنی که ریشه در ایمانش داشت و برای تحقق مرگ بر اسراییل تا یک قدمی مرز اسراییل پیش می‌رود؛ اما دشمن که تجربه دردناک سال ها سیلی و تودهنی را با خود دارد در اقدامی ناجوانمردانه و مخفی اقدام به ترور ایشان کرد. ولی دشمن باید بداند که امسال فریاد «مرگ بر رژیم غاصب» و «مرگ بر اسراییل» از درون میلیون ها میلیون مسلمان بر خواهد آمد و راه شهدای کربلا، امام و شهدا ادامه دارد.

این بیانیه در پایان با تاکید بر حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان سپر امنیت‌آفرین برای کشور و نسل جوان و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گرانقدر ملت ایران در عملیات آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرده است: بازخوانی حماسه تاریخی و سرنوشت‌ساز فتح خرمشهر و تبیین چرایی جنگ تحمیلی و دستاوردهای دفاع مقدس برای انقلاب و ملت ایران نشان می‌دهد ملتی که با هوشمندی و اراده پولادین گوش به کلام مولا و رهبر خود امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) دارد هیچگاه در گذرگاه‌های سخت و پرفتنه زمانه گرفتار نشده و با حفظ آمادگی‌های همه جانبه‌، مسیر خود به سمت آرمان‌های بلند را تداوم بخشیده و در برابر هرگونه تهدید و خطر‌، قاطعانه ایستاده و کانون‌های تولید آن را خاموش و مایوس خواهند ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار