بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به مناسبت سوم خرداد؛

آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 23May 2022

آزادسازی خرمشهر،نقطه عطفی در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز فتح خرمشهر‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

تاریخ دفاع مقدس مملو از حماسه آفرینی‌ها، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های غیور مردان و زنان و رزمندگان جان برکف ملت ایران است که هریک به  عنوان برگ زرین و سند افتخاری در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسیده است و در میان همه این رشادت ها، از خودگذشتگی ها و فداکاری ها، حماسه  آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس به شمار می آید که با مدد الهی و ایثار و فداکاری رزمندگان جان برکف به منصه ظهور رسید.

‌بی‌تردید سوم خرداد و روز ملی مقاومت یادآور ایام غریبِ اتکای مظلومانه آسمانی ترین انسانهایی است که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت‌های  معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش‌های مقدس این خاکِ پاک را بر ظواهر دنیوی ترجیح دادند و به سرافرازیِ ماندگار پیوند خوردند و فرصت  مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت مجاهد ایران اسلامی.ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

بی‌تردید آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پای به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان پولادین خود که بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است، حماسه ای جاوید را رقم زدند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشتند.

امروز نیز هوشیاری نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم به رهبری رهبر فرزانه انقلاب، توطئه های قدرتهای استکباری علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی، آحاد مدافعان میهن اسلامی و ملت قهرمان ایران چون فولاد آبدیده در  برابر تمامی زیاده خواهان چون دژی استوار ایستاده تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانبهای آن از تجاوز  اهریمنان مصون بماند.

اینک با گذشت چله ای پر افتخار از آزادی خرمشهر، ایران عزیز به عنوان مهدِ انقلابی بر آمده از اسلام ناب، پس از فرازهای فراوان و  برخی فرودها و پشت سر گذاشتن گردنه های صعب العبور با رهبری امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) مقاوم تر از گذشته، مسیر اعتلای خود را به سوی  ظهور منجی عالم بشریت (عج) می‌پیماید و با عزمی راسخ و باوری استوار به وعده‌های تخلف ناپذیر الهی، پیشگامِ استیلای کلمه حق بر کلمه  باطل است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را گرامی می‌دارد و با گرامیداشت یاد و  خاطره شهیدان والا‌مقامی که چشم حیرت جهانیان را نظاره‌گر فرهنگ سرخ مقاومت تشیع نمودند، عهد می‌بندند در مسیر آزادی خرمشهرهای دیگر،  با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، راه امام راحل را تا پای جان و با مشق ایثار و شهادت، خواهند پیمود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار