نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:

تا روحیه شهادت‌طلبی در جامعه زنده باشد شکستی برای کشور متصور نیست

حجت‌الاسلام «قریشی» با تاکید بر احیا روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه گفت: با زنده کردن و مستحکم کردن این روحیه در جامعه شکستی برای کشور متصور نیست.
کد خبر: ۵۲۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 23May 2022

تا روحیه شهادت طلبی در جامعه زنده باشد شکستی برای کشور متصور نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز (دوشنبه) در یادواره «شهدای دانش آموز و فرهنگیان» و گرامیداشت «568 شهید تیپ 41 متحرک هجومی شهید آبشناسان قوشچی» و «شهدای مدافع حرم و سلامت» بخش انزل ارومیه گفت: شهادت در راه خدا یک مسله بسیار مهم و راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تبع دین مقدس اسلام است، بطوریکه رمز پیروزی اسلام و ادامه نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: دین مقدس اسلام برای شهادت و شهید یک مقام و منزلت رفیعی را مطرح فرموده که اگر انسان دقت و به درک واقعی این مقام رفیع برسد امکان ندارد طلب شهادت از درگاه خداوند متعال نداشته باشد.

حجت الاسلام قریشی در تشریح منزلت شهید به روایتی از ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و افزود: بالای هر خوبی یک خوبی دیگر است تا جایی که انسان در راه خدا به شهادت برسد که در این صورت دیگر والاتر از شهادت خوبی وجود ندارد، بر همین اساس همه اولیای الهی و ائمه معصومین طالب شهادت بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: لذا بایستی  روحیه شهادت و شهادت طلبی را هم در وجود خود و هم در جامعه احیا و گسترش دهیم و با برگزاری چنین مراسمات و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا که به تعبیر مقام معظم رهبری ثوابش کمتر از شهادت نیست این روحیه را در درون خود مستحکم کنیم.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد:  چراکه تا روحیه شهادت طلبی در جامعه زنده باشد شکستی برای نظام و کشور متصور نیست و همان گونه که اهل بیت (ع)  فرمودند اگر روحیه شهادت طلبی را زنده نگه دارید و روش و منش شهدا را در زندگی خود پیاده کنید ولو به شهادت نرسید  خداوند شما را با شهدا محشور و شهید محسوب می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند و به وظیفه خود عمل کردند و امروز ما وظیفه داریم مسیر شهدا را ادامه دهیم که اگر اینگونه بود و اجازه ندادیم این مسیر به انحراف کشیده شود نتها جز شهدا هستیم، جز یاران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز محسوب خواهیم شد و روز قیامت خداوند همراه شهدای کربلا محشور خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها