خشونت تسلیحاتی نگرانی اصلی آمریکایی‌ها

خشونت تسلیحاتی در آمریکا به یک همه‌گیری مرگبار دیگر در این کشور تبدیل شده و یکی از نگرانی‌های اصلی مردم این کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۲۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 23May 2022

خشونت تسلیحاتی نگرانی اصلی آمریکایی‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که نگرانی در مورد جنایات خشونت‌آمیز و اسلحه بیشتر از نگرانی در مورد بیکاری، مهاجرت، تغییرات آب و هوایی و ویروس کروناست.

به گزارش «فارن پالیسی»، در طول همه‌گیری ویروس کرونا، بیشتر انواع جرم و جنایت کاهش یافته چرا که بسیاری از نقاط جهان در قرنطینه بودند. با این وجود خشونت‌های مرگبار دوباره در تعداد انگشت شماری از کشور‌ها افزایش یافته است. تعداد بیشتری از کشور‌ها شاهد کاهش میزان قتل از اوایل سال ۲۰۲۰ بوده‌اند یا حتی در برخی کشور‌ها این کاهش بسیار زیاد بوده است.

مورد استثنا درباره خشونت‌های مرگبار، قاره آمریکاست؛ آمریکا، آمریکای لاتین و دریای کارائیب، همچنان کانون‌های قتل در جهان هستند. البته، قتل تنها یک مورد از طیف خشونت است که شامل آزار جسمی، جنسی، خانگی و روانی می‌شود.

قتل‌های خشونت‌آمیز، عاملی برای مشکلات گسترده‌تر است.

از سال ۲۰۲۰، آمریکا افزایش سرسام آور قتل‌ها را تجربه کرده و از هر کشوری در جهان در زمینه افزایش قتل پیشی گرفته است. افرادی که در آمریکا زندگی می‌کنند دلیل مناسبی برای احساس ناامنی بیشتر از گذشته دارند.

قتل در آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که بالاترین افزایش در جهان است؛ از نظر آماری، میزان قتل از ۶.۱ قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۷.۸ نفر رسیده است.

این اعداد و ارقام ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما به اعداد بزرگی تبدیل می‌شود؛ آمار قتل مطلق از ۱۶ هزار و ۶۶۹ قربانی به بیش از ۲۱ هزار قربانی رسید که بزرگترین افزایش یک ساله در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

آخر هفته خشونت‌بار در شهر‌های آمریکا

قتل، به ویژه با سلاح گرم، در سال ۲۰۲۱ به شدت بالا بود و به ۶.۹ قربانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسید؛ اپیدمی وحشتناک قتل در آمریکا ناشی از افزایش جرم و جنایت در شهرهاست، جایی که خشونت مرگبار در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۴ درصد و در سال ۲۰۲۱ حدود پنج درصد دیگر افزایش یافت.

فروش سرسام آور سلاح گرم یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قتل است؛ آمریکایی‌ها در حال حاضر به شدت مسلح هستند و از هر سه شهروند یک نفر سلاح گرم در اختیار دارد.

تنها در دو سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون سلاح فروخته شده که یک رکورد دیگر است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار