فتح خرمشهر؛ فتح خون/ یادداشت

خرمشهر را فتح کردیم، گره اقتصاد را هم باز می‌کنیم

یک‌روز باید دشمن بعثی را از سرزمین خود بیرون کنیم و یک‌روز هم باید اقتصاد کشور را از وابستگی به بیگانه و تحریم‌های ظالمانه دشمن نجات دهیم؛ پس جنگ، همان جنگ است؛ اما نوع آن تغییر کرده است و هنوز خرمشهرها در پیش است.
کد خبر: ۵۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 24May 2022

خرمشهر را فتح کردیم؛ گره اقتصاد را هم باز می‌کنیمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ قرار بود سه روزه خوزستان را اشغال کرده و یک هفته بعد هم در تهران مصاحبه کند؛ «صدام» را می‌گویم؛ اما مقاومت مردمی و نیرو‌های مسلح کشورمان موجب شد تا تنها ۳۴ روز در خرمشهر معطل شود و هیچ‌وقت نه‌تنها خواب مصاحبه در تهران، بلکه خواب اشغال کامل خوزستان را هم نبیند.

دیکتاتور متجاوز عراق وقتی خرمشهر را اشغال کرد، آن‌قدر به موانع و پدافند‌هایی که با کمک کشور‌های خارجی در اطراف این شهر ایجاد کرده بود، مطمئن بود که اعلام کرد: اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس گرفتند، کلید بصره را به آن‌ها هدیه می‌دهم؛ ولی غافل از این‌که آن‌چه سرنوشت میدان را در این جنگ نامتقارن مشخص می‌کند، تنها تجهیزات و عِدّه و عُدّه نظامی نیست؛ بلکه ملت ایران با «توکل به خدا»، «اعتماد به پیروزی نهایی» و «اعتماد به قدرت انسان‌های مؤمن» می‌تواند بر این قدرت پوشالی ارتش بعث عراق فائق آید.

ملت ایران با تکیه بر این عوامل نه‌تنها پیروز عملیات بیت‌المقدس شد؛ بلکه پیروز نهایی این جنگ نامتقارن هشت ساله بود و این پیروزی را از این جهت می‌توان اثبات کرد که بعد از این هشت سال، با وجود همه حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی دنیا از صدام، حتی یک وجب از خاک کشورمان هم در اشغال دشمن باقی نماند.

سال‌ها از جنگ تحمیلی گذشت و در حالی که دشمن یک جنگ همه‌جانبه را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... بر ملت ایران تحمیل کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی جمله پرمفهومی را برگرفته از همان عاملی که موجب فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس شد را وارد ادبیات انقلابی ملت ایران کرده و خطاب به جوانان این مرز و بوم فرمودند: «جوان‌های عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شماست، آینده مالِ شماست؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرمشهر‌ها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البته ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، اما سختی‌اش بیشتر است» [۱].

این منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی است که امروز دولت دست به یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها زده و به موازات آن، عرصه را برای تاخت و تاز مفسدان اقتصادی تنگ کرده است؛ لذا این طرح کارشناسی شده دولت اگر با بهره‌گیری از همان عواملی که موجب فتح خرمشهر شد؛ یعنی «توکل به خدا»، «اعتماد به پیروزی نهایی» و «اعتماد به قدرت انسان‌های مؤمن» با تکیه بر «وحدت ملی»، به‌درستی اجرا شود، می‌تواند موجب شود تا مشکلات اقتصادی کشور همچون خرمشهری که آزادسازی آن برای صدام و حامیانش دور از تصور به‌نظر می‌رسید، فتح شود؛ چراکه امروز طبعاً وضعیت و شرایط کشور ما بسیار بهتر از وضعیت و شرایط دوران دفاع مقدس است.

[۱]: بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین (ع) - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها