مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار لرستان:

آیین اختتامیه جشنواره داستان خرمشهر در لرستان برگزار شد

«دهقانی» گفت: آیین اختتامیه جشنواره داستان خرمشهر همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 23May 2022

آیین اختتامیه جشنواره داستان خرمشهر در لرستان برگزار شد

«عصمت دهقانی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: آیین اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان خرمشهر) همزمان با سراسر کشور با محوریت استان خوزستان و شهر خرمشهر، از طریق ویدئو کنفرانس در لرستان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره  دو اثر از نویسندگان لرستانی به مرحله نهایی جایزه جشنواره خرمشهر که به مناسبت چهلمین سال آزادسازی خرمشهر برگزار شد، راه یافتند و در آیین اختتامیه این جشنواره توسط سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آنها تجلیل به عمل آمد.

دهقانی تصریح کرد: طبق رای هئیت داوران از بین ۳۸ اثر راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره داستان نویسی دفاع مقدس و مقاومت، داستان «سپا» اثر «سید مهدی موسوی صمد» و داستان «مسافران کارون» اثر «لیلا غلامی ونوول» از نویسندگان جوان لرستانی است.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه جشنواره داستان خرمشهر از آبان ۱۴۰۰ با انتشار فراخوان آغاز شد، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره، همه آثار به دبیرخانه ملی ارسال و به دلیل محدودیت زمانی در استان داوری نشدند.

وی افزود: پس از پایان مرحله انتخاب و مرحله اول داوری، آثار راه‌یافته به مرحله نهایی انتخاب و برگزیدگان  همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال‌جاری در خرمشهر معرفی و تجلیل  شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار