فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

فتح خرمشهر تاثیر بسزایی در نتیجه جنگ داشت/ سرود سلام فرمانده امروز دشمنان را به ستوه آورده است

چمران با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین حوادثی است که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته، گفت: فتح خرمشهر تاثیر بسزایی در نتیجه جنگ داشت.
کد خبر: ۵۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 24May 2022

فتح خرمشهر تاثیر بسزایی در نتیجه جنگ داشت/ سرود سلام فرمانده امروز دشمنان را به سطوح آورده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گرامی‌داشت سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار داشت: بدون شک آزادسازی خرمشهر و بازپس‌گیری خرمشهر از دست رژیم بعث عراق یکی از مهمترین حوادثی است که در دوران دفاع مقدس و تاریخ ما به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر تاثیر بسزایی در ملت ایران و مسائل ژئوپلیتیک منطقه داشت و مسیر جنگ را تغییر داد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در صبحگاه روز سوم خرداد سال ۶۱ رزمندگان توانستند وارد خرمشهر شوند و نیرو‌های زیادی را به اسارت بگیرند، گفت: به یاد دارم که سپهبد شهید صیاد شیرازی اعلام می‌کرد ۲۰ هزار اسیر گرفته‌ایم.

چمران افزود: شور و شادی مردم پس از فتح خرمشهر همچون زمان فرار شاه در تاریخ ما ماندگار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید قدر انقلاب و تاریخ خودمان را بدانیم و با کوچکترین مشکل پشت پا به تمامی این موفقیت‌ها نزنیم و فریب تبلیغات دشمن را نخوریم.

وی با گرامی‌داشت چهارم خرداد روز مقاومت و روز دزفول گفت: در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۶۰۰ موشک به دزفول اثابت کرد، اما مردم دزفول به رغم تمامی فشار‌ها در دزفول ماندند و مقاومت کردند.

چمران با اشاره به شهادت سرهنگ صیاد خدایی گفت: شهادت صیاد خدایی نشان داد که رژیم صهیونیستی و دشمنان ما در رصد نشستند تا سربازان ما که دارای اخلاص، ایمان و ... به شهادت برسانند و امیدواریم انتقام خون این شهید والامقام گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: زندگی ساده، عادی و معنوی این سردار بزرگ می‌رساند که این‌ها برای خداوند رفتند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه سرود سلام فرمانده امروز دشمنان را به ستوه آورده است، گفت: دشمن بداند که امروز دهه نودی‌ها قطعا جای سربازان شجاع را خواهند گرفت.

چمران در خصوص دیدار اعضای شورای شهر با رئیس قوه قضاییه گفت: در این دیدار به ساختمان‌های ناپایدار تهران پرداخت شد و درخصوص ورود دستگاه قضا، فرماندهی کل انتظامی و شهرداری تهران بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار