فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

«سوم خرداد» تا ابد در تاریخ و دل‌ها جاودانه خواهد ماند

امیر «نجاتی» گفت: سوم خرداد، سالگرد فتح خرمشهر و رشادت دلیرمردان بی‌ادعاست و این روز مبارک و خاطره‌انگیز تا ابد در تاریخ و دل‌ها جاودانه خواهد ماند.
کد خبر: ۵۲۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ - 24May 2022

سوم خرداد ماه رشادت دلیرمردان بی‌ادعا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌‍‌پرس از بجنورد، امیر «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، به مناسبت گرامی‌داشت حماسه آزادسازی خرمشهر، طی سخنانی در مسجد شهدای شهرک شاهد بجنورد، اظهار داشت: سوم خرداد و روز خرمشهر است. روزی که امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد». روز خرمشهر قهرمان که روزی به خون قهرمانان غلطید و خونین‌شهر شد و روزی دیگر از اسارت آزاد و دوباره خرمشهر نام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: سوم خرداد، سالگرد فتح خرمشهر و رشادت دلیرمردان بی‌ادعاست و این روز مبارک و خاطره‌انگیز تا ابد در تاریخ و دل‌ها جاودانه خواهد ماند؛ خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین «کربلای ۳» و به دست توانای مردم خداجو و مومن، با اقتدا به مولای متقیان و با رمز «علی ابن ابیطالب» به نام مقدس «بیت‌المقدس» ظهور کرد.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس از جمله طولانی‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد.

امیر نجاتی بیان کرد: این عملیات طی چندین مرحله انجام شده و در نهایت در سوم خرداد، آزادی خرمشهر را رقم زد و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه، در اوج خداباوری و اخلاص، فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است. خرمشهر شهر لاله‌های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار