فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی:

نیرو‌های دلسوز انقلاب اسلامی همه خرمشهر‌ها را آزاد خواهند کرد

سردار «فرجی» گفت: نیرو‌های خدوم، خدمتگذار و دلسوز انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور دارند و همه خرمشهر‌ها را آزاد خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ - 24May 2022

همه خرمشهرها را آزاد خواهند کردبه گزارش دفاع‌پرس از بجنورد، سردار «اسماعیل فرجی» فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز (سه‌شنبه) در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح مستقر در این استان که به مناسبت چهلمین سالروز فتح خرمشهر در بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های خدوم، خدمتگذار و دلسوز انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور دارند و همه خرمشهر‌ها را آزاد خواهند کرد.

وی افزود: امروز دشمنان به دنبال از بین بردن هویت نسل جوانان هستند و در مسیر انقلاب اسلامی سنگلاخ ایجاد کرده‌اند؛ ولی کشتی انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند و اطاعت از رهبری مسیر پیروزی را طی خواهد کرد.

سردار فرجی تصریح کرد: ملت ایران با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مردم و تولید قدرت توسط نیرو‌های مسلح، همواره بر دشمنان غلبه کرده و پیروزمندانه راه شهدا را ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: عملیات «بیت‌المقدس» یا «الی بیت‌المقدس» ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز و سه هفته به طول انجامید، که طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی عراق پس گرفته شد و این روز در تقویم ملی ایران به عنوان روز ایثار، مقاومت و پیروزی ثبت شده است.

عملیات آزادسازی خرمشهر با روحیه وحدت و ایمان به خدا انجام شد

حجت‌الاسلام و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه «بیت‌المقدس» که منجر به آزادسازی خرمشهر از تصرف دشمن شد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر با روحیه وحدت و ایمان به خدا انجام شد، تصریح کرد: ملتی که با این رویه در مسیر الهی حرکت کند، خداوند هم این مردم را در تمامی صحنه‌ها حفاظت و کمک می‌کند.

امام جمعه بجنورد افزود: توکل و امید به خدا در فتح خرمشهر به‌خوبی در بین رزمندگان مشهود بود و مسئولان با آحاد مختلف مردم و نیرو‌های انتطامی و امنیتی در کنار همدیگر قرار گرفتند و توجهی به قدرت‌های دیگر نداشتند و وحشت به دل راه ندادند.

وی عنوان کرد: رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس با قلب‌های مخلص به صحنه آمدند تا نظام را پاسداری و از خاک، دین و ناموس نظام دفاع کردند و خداوند نیز پیروزی را نصیب کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری گفت: بر اساس قواعد ظاهری، نباید در عملیات بیت‌المقدس پیروز می‌شدیم و راه‌های سیم‌خاردار، میدان‌های مین، خاکریز و خندق‌های پر از آب به همراه تجهیزات نظامی غربی‌ها، فتح خرمشهر را امری محال کرده بود که این معجزه رخ داد.

وی ادامه داد: زمانی که برای یاری دین خدا پا در میدان گذاشته و در راه اسلام تلاش شود، نیمه خالی و ضعف توسط خداوند پُر می‌شود که عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس گواه این مطلب است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: معجزه آزادی خرمشهر، کار مردم را سنگین می‌کند و باید در تمامی میادین حضوری فعال داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها