پیروزی مقاومت در انتخابات لبنان و خط خبری رسانه‌های عربی-غربی

جریان وابسته به آمریکا و سعودی همه تلاش خود را کرد تا بتواند مقاومت لبنان را از گردونه انتخابات پارلمانی خارج کند، اما در این موضوع شکست خورد.
کد خبر: ۵۲۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ - 24May 2022

پیروزی مقاومت در انتخابات لبنان و خط خبری رسانه‌های عربی-غربی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، انتخابات پارلمانی لبنان برگزار شد در حالی که جریان وابسته به آمریکا و سعودی همه تلاش خود را کردند تا بتوانند مقاومت لبنان که نماد آن حزب الله است از گردونه انتخابات خارج و شکست را به آن تحمیل کنند.

رسانه‌های جریان خاصی که در پی شکست حزب الله لبنان در انتخابات پارلمانی بود به شدت در فضای رسانه‌ای خود سعی کرد تا با اقدامات تخریبی حزب الله را در میان افکار عمومی لبنان تضعیف کرده و از پیروزی آن در انتخابات جلوگیری کند.

پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان، رسانه‌های معاند در منطقه سعی کردند حزب الله را شکست خورده این انتخابات معرفی کنند در حالی که حزب الله به اندازه سهم خود در پارلمان نماینده دارد؛ علاوه بر آن گروه‌ها و جریان‌های همسو با حزب الله نیز در انتخابات کرسی‌های لازم را به دست آورده‌اند و با ائتلاف آنها، جریان مقاومت همچنان با قوت و قدرت در لبنان نقش آفرینی خواهد کرد.

مردم لبنان به خوبی از میان جریان‌های سیاسی موجود در کشور تشخیص می‌دهند که کدام یک از آن‌ها برای مردم و کشور فداکاری می‌کند و در طول سال‌های گذشته تاکنون کدام یک خود را فدایی مردم و امنیت و آسایش آن‌ها کرده است.

در جریان پروژه تخریب مقاومت در لبنان عوامل خارجی شامل آمریکا و عربستان سعودی و متحدانش سعی کردند تا با نشان دادن مقاومت به عنوان یک اقلیت فاقد توانایی حکومت، معادلات سیاسی را به نفع خود تغییر دهند.

اما نتیجه انتخابات دشمنان لبنان را ناکام گذاشت، اما قطعاً نمی‎توان به پایان توطئه‌ها و دسیسه‌های آن‌ها امیدوار بود.

حتی در برخی از کشور‌ها که انتخابات پارلمانی لبنان در آن‌ها برگزار شد محدودیت‌های زیادی برای حزب الله ایجاد شد، اما این اقدامات نتوانست بر روی نتیجه تأثیر بگذارد.

قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی در برخی کشور‌های غربی و عربی، تحریم‌ها علیه جریان حزب الله و اعضای آن و همچنین محدود کردن فعالیت حامیان آن در خارج از کشور تنها بخشی از اقداماتی بود که علیه حزب الله عملیاتی شد.

انتخاباتی که برگزار شد یکی از مهمترین و حساس‌ترین انتخاباتی بود که در لبنان برگزار شد چرا که شرایط اقتصادی این کشور پس از بحران‌هایی که در سال‌های گذشته بر سر آن آورد، اوضاع نامناسبی را برای مردم این کشور رقم زده بود و در این میان تنها جریان سیاسی که در این شرایط به فکر مردم بود، حزب الله لبنان بود.

در بحرانی که به واسطه کمبود سوخت در این کشور به وجود آمده بود، این حزب الله بود که توانست به کمک مردم بشتابد.

همچنین مردم با دیدن هزینه‌های سنگین دیگر جریان‌های سیاسی برای تبلیغات انتخاباتی که بسیار گسترده بود متوجه نوع نگاه آن‌ها به قدرت شدند.

جریان مستقبل که ریاست آن را سعد حریری بر عهده دارد، با کناره گیری از انتخابات پارلمانی شکست خود را از پیش اعلام کرد چرا که می‌دانست در این انتخابات توان رقابت ندارد و دلیل آن هم رسوایی‌هایی بود که حریری در زمان نخست وزیری لبنان به بار آورده بود.

در هر صورت انتخابات لبنان آنگونه که برخی رسانه‌های غربی و عربی تبلیغ می‌کنند شکست حزب الله لبنان نبوده است بله پیروزی جریان مقاومت رقم خورد که قطعاً آینده این کشور را بار دیگر مقابل تهدیدات خارجی و داخلی بیمه خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا رژیم صهیونیستی چشم طمع و توطئه به لبنان داشته باشد ضمن آن که پیام مردم لبنان در انتخابات پارلمانی به عربستان سعودی نیز روشن و آشکار است، این رژیم باید دست از دخالت‌های خود بردارد و به فتنه انگیزی‌های خود پایان دهد.

نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان پایه‌های مقاومت را مستحکمتر از گذشته کرد و اجازه نداده جریان سر سپرده که در پی نابودی کشور است به قدرت برسد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار