فتح خرمشهر؛ فتح خون/ دبیر بزرگداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر استان قزوین:

توکل الهی و وحدت نیروهای مسلح رمز پیروزی رزمندگان اسلام در خرمشهر بود

سرهنگ پاسدار امیری‌مقدم گفت: نصرت الهی، توکل، توسل، وحدت فرماندهی سپاه و ارتش، تاکتیک جنگ نامتقارن از عوامل اصلی فتح خرمشهر بود.
کد خبر: ۵۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 24May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» دبیر بزرگداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر استان قزوین امروز در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان، مسئولان و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس با آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه استان قزوین که به مناسبت سوم خرداد در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس ابعاد مختلفی داشت و نصرت الهی، توکل، توسل، وحدت فرماندهی سپاه و ارتش، تاکتیک جنگ نامتقارن و اصل غافلگیری از مولفه های اصلی پیروزی رزمندگان اسلام بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به نقش رزمندگان قزوین در آزاد سازی خرمشهر گفت: لشکر ۱۶ با ۳ تیپ خود در این عملیات شرکت داشت و گردان‌های امام محمد باقر (ع)، عمار، مقداد از جمله گردان‌های سپاه و بسیج در این عملیات بود که قزوین در این رویداد تاریخی، بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی ‌به برنامه های شاخص و مشترک بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر از جمله مراسم سوم خرداد در دانشگاه‌های استان و جشن پیروزی با عنوان لبخند پیروزی اشاره کرد و بیان داشت: جشن لبخند پيروزی سوم خرداد (امروز) در محوطه عمارت چهلستون،  دولتخانه صفوی، ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد و از عموم مردم دعوت می کنیم که در این برنامه حضور شرکت کنند.

سرهنگ ‌امیری مقدم افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، زنگ مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا، رونمایی از کتب دفاع مقدس، برگزاری مراسم بزرگداشت در دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان و ده‌ها برنامه از جمله برنامه‌های شاخص بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در استان است.

در ادامه این دیدار، شهردار قزوین، رئیس شورای شهر قزوین و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به خاطره گویی از عملیات بیت المقدس پرداختند.

در پایان این دیدار صمیمی حضرت آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن تبریک و گرامیداشت ایام گرامیداشت سوم خرداد، به بیان تاثیرات این عملیات بزرگ در تاریخ سیاسی ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها