فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

عملیات بیت‌المقدس یوم‌الله برای ایران بود

«موسوی» گفت: عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر در واقع یک یوم‌الله برای ایران اسلامی شد.
کد خبر: ۵۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ - 24May 2022

سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس ‌ضمن گرامیداشت سوم خرداد اظهار داشت: حماسه آزادسازی خرمشهر روز تاریخی و ماندگار در کشور است.

مدیرکل ‌حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تحمیل جنگ به بهانه اختلافات مرزی و قرارداد الجزایر رخ داد، گفت: اگر در این جنگ وحدت و مدیریت و رهبری هوشمندانه امام راحل و حضور در صحنه مردم نبود، قطعا شکست می‌خوردیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط در آغاز جنگ بسیار آشفته بود، تصریح کرد: تحت تاثیر قرار گرفتن عوامل بین‌المللی فعالیت گروهک‎‌های منافقی و‌... موجب شد که وضعیت کشور آشفته شود.

موسوی با اشاره به اینکه با وجود چنین شرایطی با تلاش و فداکاری نیروهای مردمی، ارتش و سپاه، جنگ روی ریل پیروزی قرار گرفت، گفت: اما در این بین یکی از بزرگترین عملیات‌ها بیت‌المقدس بود که برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار شد.

مدیرکل ‌حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه رژیم بعثی در این زمان آمده بود که بماند، گفت: این تفکر در دیوارنویسی‌ها بود و خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و عملیات بیت‌المقدس در واقع یک یوم‌الله برای ما شد.

وی با اشاره به اینکه در گرامیداشت سوم خرداد برنامه‌های مختلفی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: امسال بیش از 1400 برنامه به مناسبت سوم خرداد اجرایی می‌شود که شامل نمایش فیلم، تجلیل از خانواده شهدا، افتتاح طرح و پروژه توسط سپاه، غبارروبی مزار شهدا، نشست بصیرتی، شب شعر و شب خاطره، برگزاری یادواره شهدا است.

موسوی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر نیز برنامه‌های مختلفی به مناسبت سوم خرداد اجرا می‌کنند، متذکر شد: خوشبختانه هر سال برنامه‌های سوم خرداد باشکوه‌تر از سال‌های قبل اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها