فتح خرمشهر؛ فتح خون/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان؛

آزادی خرمشهر برای همیشه آموزنده و رهگشا است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس‌ها و عبرت‌های آن برای همیشه می‌تواند آموزنده و رهگشا باشد.
کد خبر: ۵۲۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 24May 2022

آزادی خرمشهر برای همیشه آموزنده و رهگشا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرمشهر، قرارگاه عاشقی و یادمان تاریخی ملتی است، ملت قهرمان ایران در حماسه شکوهمند سوم خرداد قهرمانانه وارد عرصه نبرد شدند و مشت‌ پولادین خود را بر سر تجاوز و ظلم کوبیدند و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ به ثبت رساند.

ملت غیور ایران در سی و چهار روز دفاع و نوزده ماه مقاومتِ پاره تن میهن اسلامی، یکپارچه سپر شد و فرزندان غیور امت اسلامی در قامت ارتش و سپاه و بسیج چون ید واحده با ایثار و فداکاری و در پرتو عنایات الهی، فتحی بزرگ را رقم زدند.

سوم خرداد حماسه‌ای جاوید آفرید و ملت ایران مقتدرانه نشان دادند هرگز اجازه نخواهند داد عزت و استقلال مردم ایران خدشه‌دار شود.

خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا آحاد ملت ایران با خداوند میثاق صیانت از دین و پایداری در مقابل دشمنان بستند، حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث و رخدادهای شگرف، ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس ها و عبرت های آن برای همیشه تاریخ برای ملت ایران می تواند الهام بخش، آموزنده و رهگشا باشد.

 رمز موفقیت و ایستادگی ملت ایران که موجبات شکوفایی و بالندگی نام ایران و ایرانی در سپهر جهانی را در آن دوران تاریخی درخشان فراهم آورد گ ناشی از تکیه امام و امت به اسلام عزیز و بهره‌مندی از ایمان و اراده راسخ و خلل ناپذیر است و با گذشت سی و هفت سال از عملیات بیت المقدس و حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ و شکست توطئه بزرگ نظام سلطه بین الملل در پایان جنگ تحمیلی، در تداوم تقابل بنیادین و راهبردی انقلاب و نظام اسلامی با استکبار جهانی شاهد تلاش آمریکا و جبهه استکبار برای تهی کردن جامعه اسلامی از عناصر قدرت و مقاومت ملت ایران یعنی همان ایمان و اراده راسخ، اتکا به نفس، وحدت، اتحاد و امید به آینده و افق های افتخارآمیز پیشرو هستیم.

الگوی حماسه آزادسازی خرمشهر و نسخه مقاومت و تسلیم ناپذیری برابر دشمن ضامن پیروزی و غلبه ملت ایران بر زیاده خواهی های قدرت های سلطه گر و در رأس آن دولت منفور آمریکا و رئیس جمهور خبیث و قمارباز آن قلمداد شده و مصونیت آفرینی برای کشور و موفقیت برابر آرایش جنگی امروز دشمن که اشغال خرمشهرهای جدید انقلاب و ایران اسلامی را در بستر جنگ اقتصادی و نبرد اراده‌ها دنبال می‌کند مستلزم وحدت و انسجام ملی و تردید به خود راه ندادن در شناخت دقیق برنامه‌های دشمن و مقابله بی‌امان، قاطع و بدون تأخیر با عوامل و زمینه های ایجاد خلل و سستی در بهره گیری از منظومه پیدا و نهان قدرت سازی های جدید برای نشان دادن واکنش ها و اقدامات قدرتمندانه برابر هر دشمن طمع کار و ماجراجویی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار