فتح خرمشهر؛ فتح خون/ به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

همایش «میراث فرهنگی و دفاع‌ مقدس» در یاسوج برگزار شد

همایش «میراث فرهنگی و دفاع‌ مقدس» به‌مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، همزمان با سراسر کشور در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ - 24May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، همایش «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» امروز (سه‌شنبه) با حضور مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل و تعدادی از کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات اداره‌کل میراث فرهنگی برگزار شد.

همایش «میراث فرهنگی و دفاع‌ مقدس» در یاسوج برگزار شد + تصاویر

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، با اشاره به نقش یادمان‌های دفاع مقدس در گردشگری، اظهار داشت: این یادمان‌ها سالانه میزبان زائران بسیاری هستند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری داشته باشند.

وی افزود: ۲۳ یادمان شهدای گمنام در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیاز است این یادمان‌ها در فهرست آثار ملی به ثبت برسند.

همایش «میراث فرهنگی و دفاع‌ مقدس» در یاسوج برگزار شد + تصاویر

«سعید طالبی‌پور» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، با بیان اینکه دفاع مقدس بخشی از حلقه مفقوده میراث معنوی ما بود، اظهار داشت: بسیاری از آثاری که از گذشته به ما رسیده است، تبلور عینی آن را در مجاهدت‌های ملت ایران که از گذشته وجود داشت و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و دفاع مقدس می‌بینیم.

وی افزود: دشمن امروز همه هم و غم خود را بر روی جنگ نرم گذاشته و بر اساس این فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، وظیفه دینی و انسانی ما این است که آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را ترویج دهیم.

همایش «میراث فرهنگی و دفاع‌ مقدس» در یاسوج برگزار شد + تصاویر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، ثبت گلزار شهید «طیب» در فهرست آثار ملی را از اقدامات این اداره‌کل در راستای پاسداشت نام و یاد شهدا عنوان کرد و گفت: آثار به جای مانده از شهدا، میراث ارزشمند و ماندگار ما هستند که باید حفظ شده و به آیندگان منتقل شوند.

وی با اشاره به اهمیت بُعد گردشگری یادمان‌های شهدای گمنام، ابراز کرد: ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و گردشگری در کنار یادمان‌های شهدای گمنام، هم به رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند و هم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار است.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون برنامه‌های مشترک منعقد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار