صبح امروز؛

نشست هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران برگزار شد

نشست "هم اندیشی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران (از جمله سلسله نشست‌های هم اندیشی)" صبح امروز در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ - 06September 2015

نشست هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "فرشته حشمتیان" معاون هماهنگی نهادها، سازمانها، دستگاههای اجرایی امور استانهای سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز در نشست "هم اندیشی نمایندگان دستگاههای اجرایی (از جمله سلسله نشستهای هم اندیشی) با نمایندگان تام الاختیار سازمان و دستگاههای اجرایی" ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور میهمانان گفت: همه ما واقفیم که امروز در جامعهای زندگی می کنیم که شاهد آسیبهای اجتماعی هستیم؛ آسیبهای اجتماعی بدین معناست که موانع در مسیر توفیقات را باید بشناسیم و برطرف نماییم که لازمه کار، این است که الگوی صحیح به نسل حاضر و حتی نسل آینده معرفی شود.

وی ادامه داد: یکی از ضرورتها این است که به دنبال کشف ظرفیتهای الگویی و معرفی آن الگوها در جامعه باشیم تا در مسیر خنثی کردن توطئه و نفوذ دشمن در مسیر تربیتی خانوادهها گامهای موثری برداریم. به طوری که در این راستا نیز بهترین الگو خانوادههای شهدا و ایثارگران هستند.

حشمتیان ضمن تشریح ساختار سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و با اشاره به ماموریت خطیر تعامل با دستگاهها، بیان کرد: شوراهای مشورتی دیگری از جمله، شورای همسران فرماندهان و کارگروههای تخصصی موضوعی براساس جامعه هدف (مادران، همسران، دختران، خواهران و زنان رزمنده) تشکیل شده است.

معاون هماهنگی نهادها، سازمانها، دستگاههای اجرایی امور استانهای سازمان زنان، با بیان این که معتقدیم سیاستگذاری بر عهده این سازمان و برنامه ریزیها باید در درون دستگاههای اجرایی باشد، گفت: این کار نیازمند بسترسازی در سطح ستاد دستگاهها و همچنین در سطح بنیاد حفظ آثار استانها میباشد. به همین جهت براساس مکاتبه صورت گرفته با وزرا، نمایندگان تام الاختیار حاضر در جلسه به عنوان ظرفیتهای مهم مدیریتی به این سازمان معرفی شدهاید و ما نیز این فرصت را مغتنم دانسته و در این نشست هم اندیشی در صدد بهره مندی و پیشرفت برنامهها هستیم.

حشمتیان، این جلسه، را جلسه گروه هفتم از سلسله نشستهای نمایندگان معرفی شده دستگاهها دانست و گفت: انتظار میرود سیاستها و اهداف سازمان زنان توسط نمایندگان حاضر به دستگاههای خودشان منتقل شود تا با تشکیل شورای هماهنگی زنان شاهد و ایثارگر در دستگاهها، به اهداف سازمان نزدیک تر شویم.

وی با تشریح گروههای هدف سازمان زنان بیان کرد: یک بانوی شاهد و ایثارگر از 5 گروه هدف خارج نیست. گروه اول مادران هستند که شامل مادران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده میباشند. هر کدام از این شاخهها خاطرات خودشان را دارند. گروه دوم، همسران هستند با ترکیب همسر شهید، جانباز، آزاده و رزمنده. گروه سوم، دختران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده و گروه چهارم، خواهران هستند. گروه پنجم نیز زنان رزمنده که ممکن است در ایام دفاع مقدس تحت عنوان امدادگر و یا پشتیبانی نقش آفرین بودهاند که برخی از این زنان نیز آزاده و یا جانباز هم هستند.

حشمتیان در پایان با درخواست از نمایندگان دستگاههای اجرایی جهت مشارکت موثر در جهت تحقق اهداف و پیشبرد برنامههای این سازمان، خواستار تشکیل هرچه سریع تر شورای هماهنگی زنان شاهد و ایثارگر در هر ارگان و اعلام برنامههای نیمه دوم سال 94 به ویژه برنامههای پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس را داشتند.

شایان ذکر است؛ این مراسم با حضور خانم مباشری، نماینده تام الاختیار سرلشکر فیروزآبادی در سازمان زنان دفاع مقدس، حسینی نماینده وزارت علوم، ولویون و حجت الاسلام موسوی از وزارت دادگستری، طالقانی و دهناوی از وزارت دارایی، آهنگر از بیمه مرکزی، احراری از دانشگاه آزاد اسلامی و خالقی از وزرات نفت برگزار شد و در پایان هر کدام یک از نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را در جهت پیشبرد هدف ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها