دیدار رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با فرمانده لشکر ۲۱ حمزه

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۲۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ - 24May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «سیدمحمدحسین بلاغی» رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز (سه‌شنبه) با حضور در ستاد فرماندهی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان ارتش با امیر سرتیپ‌دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» دیدار و گفت‌وگو کرد. 

فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد حوزه هنری استان، بر لزوم همکاری ارتش و حوزه هنری در راستای ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی تاکید کرده و اظهار داشت: روایت جان فشانی‌های رده‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران از ضروری‌ترین مسائل در حوزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تعداد معدودی از گنجینه فرماندهان دلاور ارتش در دفاع مقدس باقی مانده‌اند گفت: ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران دفاع مقدس علاوه بر قدردانی از زحمات ایشان، فرصتی بی‌بدیل برای فرهنگ سازی در حوزه وحدت و انسجام ملی برای کودکان و نوجوانان است. 

امیر «شفیعی» همچنین از آمادگی فرماندهی لشکر ۲۱ آذربایجان برای توسعه همکاری‌ها با حوزه هنری استان ابراز آمادگی کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این نهاد در راستای سند تحول نگاه ویژه‌ای به ادبیات پایداری دارد، اظهار داشت: سند زیست بوم آذربایجان توسط حوزه هنری استان تدوین شده که در این سند به ظرفیت و پتانسیل‌های مختلف آذربایجان اشاره شده است. 

وی افزود: سند تحول حوزه هنری استان با موضوع روایت و ثبوت آذربایجان با عنوان آذربایجان پیشرو در انقلاب در یک سال گذشته تهیه و تدوین شده است و حوزه هنری مطابق این سند به مخاطبان نسل جوان و نوجوان تمرکز خواهد کرد. 

«بلاغی» در بخش دیگر سخنان خود بر تعامل گسترده حوزه هنری با سایر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره قدردان ارتش قهرمان بوده است و باید آرشیو پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی بیش از پیش به مردم ارائه شود. 

بنابر این گزارش، طرفین در این نشست بر تشکیل کارگروه مشترک ادبیات پایداری، برگزاری آیین شب خاطره دفاع مقدس و همچنین تولید محتوا تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها