با حضور معاون پژوهشگاه دفاع مقدس

نشست روسای دانشگاه های قم با موضوع درس "آشنایی با دفاع مقدس" برگزار شد

نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قم با موضوع درس «آشنایی با دفاع مقدس» با حضور معاون پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ - 07September 2015

نشست روسای دانشگاه های قم با موضوع درس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در نشست هماندیشی روسا و معاونان آموزشی و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قم و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، تعدادی از مسئولان و صاحبنظران به ارائه دیدگاه های خود در مورد موضوع ترویج دفاع مقدس در فضای علمی و پژوهشی پرداختند.

در این نشست حبیبیان رئیس مرکز علمی کاربردی شهید محلاتی طی سخنانی ایجاد ارتباط میان نسلهای جدید انقلاب اسلامی با نسل اول انقلاب را هدف اصلی درس آشنایی با دفاع مقدس دانست و گفت: انتقال پیام دفاع مقدس سبب ماندگاری نظام اسلامی میشود و اساتید رسالت مشخصی در این رابطه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف ارزشهای انقلاب آفتهای متفاوتی برای نظام اسلامی به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: کمرنگ شدن اصول و ارزشها میتواند جامعه اسلامی را به سمت تباهی هدایت کند.

هادی حجت معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث نیز تولید الکترونیکی علوم دفاع مقدس را راهکاری برای گسترش آموزههای این عرصه در جامعه اسلامی دانست و بیان نمود: ارائه آموزشهای مجازی راهکار مناسبی است که با استفاده از آن میتوانیم دانشجویان مجازی بسیاری به سمت درس آشنایی با دفاع مقدس جذب کنیم.

وی حفظ نظام اسلامی، پیروی از ولایت فقیه و رعایت حجاب را از اصول مورد تاکید شهدا دانست و ابراز کرد: برای اینکه فرهنگ دفاع مقدس به خوبی برای نسل جدید تشریح شود میتوانیم از آیات قرآن کریم استفاده کنیم.

سردار علیاصغر شیخی معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، آیتالله عسگر دیرباز عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس  دانشگاه قم و احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم، دیگر سخنرانان این نشست بودند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار