کار ۲۴ ساعته زنان رزمنده و امدادگر در مقاومت خرمشهر

شهناز اشکیان معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست بانوان اصفهانی به مناسبت سوم خرداد از حضور ۲۴ ساعته زنان در دفاع مقدس صحبت کرد.
کد خبر: ۵۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 25May 2022

کار ۲۴ ساعته زنان رزمنده و امدادگر در مقاومت خرمشهربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «شهناز اشکیان» معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست بانوان اصفهان به مناسبت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر حماسه حضور زنان ایران را در دوران دفاع مقدس بی نظیر توصیف کردند و اظهار داشت: بانوان سرزمین ما بزرگترین حماسه را با حضور در ستاد‌های پشتیبانی جنگ بیمارستان‌های اهواز وغرب کشور خلق کردند مادران این سرزمین جگرگوشه‌های خود را راهی جبهه کردند تا به ندای امام عزیز لبیک گفته باشند. همه ما درقبال این ایثار و ازخودگذشتگی مادران وهمسران شهدا وظیفه داریم و باید حماسه بانوان را به زیبایی به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

وی افزود: هنرمندان نویسندگان فیلمسازان نقش مادران و بانوانی که در با اخلاص تمام روز وشب خدمت کردند را باید به تصویر بکشند مستند قصه فعالیت زنان دفاع مقدس تاریخ ایران بازگو خواهد کرد.

اشکیان با اشاره به حضور حماسی بانوان اصفهانی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: در همین اصفهان در دانشگاه اصفهان چند هزار بانو فعالیت‌‌های پشت جبهه را انجام می‌دادند از خیاطی تا نانوایی مادرانی هستند که چند شهیدداده بودند وحضور فعالی داشتند حضوری فعال داشتند.

وی بیان داشت: باید تاریخ شفاهی این عزیزان ثبت شود مستند فعالیت این بانوان جهادگر تولید شود تا نسل جوان بدانند در یک مقطع حساس ودوران سخت در کشور همه از مرد وزن ایفای نقش داشتند.

اشکیانبه نقش امدادگران زن در بیمارستان‌های اهواز وسایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: که این عزیزان حتی ۲۴ ساعته کار میکردند وبه مجروحین رسیدگی میکردند وبعضا چندشبانه روز خوب نداشتند وی ضمن تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر به تمام خانواده شهدا وایثارگران. از خدمات انقلابی خانواده شهدا در مسیر نظام قدردانی نمودند

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار