فتح خرمشهر؛ فتح خون/

رونمایی از پوستر جشنواره هنری فانوس در گرگان

پوستر جشنواره هنری فانوس توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر هنری حفظ آثار دفاع مقدس گلستان در گرگان رونمایی شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 25May 2022

به گزارش ‌دفاع‌پرس از گرگان، نشست خبری ویژه جشنواره فیلم کوتاه تسنیم با مضامین قرآن و عترت، جشنواره هنری فانوس و رونمایی از پوستر طرح سپیدار و ششمین جشنواره ملی فانوس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیر هنری حفظ آثار دفاع مقدس گلستان آثار و مسئولان موسسات مجری طرح‌ها و اهالی رسانه استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای نشست «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و یادآوری نام و یاد شهدای حماسه آفرین و معمار کبیر انقلاب و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد جنگ سخت همه جانبه دشمن بوده ایم و امروزه با جنگ نرم روبه رو هستیم و وظیفه ما اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی مقابله با جنگ نرم است و رسانه ها در این میان در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.

وی گفت: در پایان نود و نهمین جلسه پیاپی و اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1401؛ از پوستر فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تسنیم با مضامین قرآن و عترت رونمایی به عمل آمد.

رعیت درباره این رویداد گفت: جشنواره فیلم کوتاه تسنیم به دبیری حسن الوند برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 20 تیر ماه را به دو شکل حضوری (دفتر انجمن سینمای جوان گلستان) و غیرحضوری از طریق فضای مجازی ارسال کنند.

محمد رعیت در ادامه از طرح سپیدار که به همت موسسه پرنیان فرهنگ و نور در شهرستان گرگان ارائه شده است گفت و افزود: طرح سپیدار برنامه شناختی با نشاط سازی زندگی سالمندی در شهرستان گرگان که امروز پوستر و معرفی طرح و پرژوه را شاهد هستیم و تا سوم  مرداد ماه ادامه دارد و اختتامیه آن در روز خانواده و تکریم بازنشستگان خواهد بود.

وی درباره ششمین دوره جشنواره ملی فانوس گفت: این جشنواره در بخش های هنرهای نمایشی، تجسمی، فیلم و سریال، رادیویی و مردمی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه بخش مردمی ابتکار اتاق فکر استانی بوده است، گفت: اختتامیه جشنواره استانی فانوس شهریور ‌و اختتامیه نهایی و کشوری به میزبانی اصفهان در آبان ‌سال جاری پیش‌بینی شده است.

در ادامه «ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان به تشریح دستورالعمل جشنواره هنری فانوس پرداخت و بیان داشت: جشنواره هنری فانوس یکی از برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس است و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 مرداد سال جاری است و آیین اختتامیه استانی شهریور‌ در گرگان برگزار می‌شود و آثار برتر به جشنواره ملی ارسال خواهند شد.

‌در پایان پوستر جشنواره هنری فانوس و طرح سپیدار توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر هنری حفظ آثار دفاع مقدس گلستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر جشنواره هنری فانوس در گرگان

رونمایی از پوستر جشنواره هنری فانوس در گرگان

رونمایی از پوستر جشنواره هنری فانوس در گرگان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار