مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

20 هزار دانشجوی دانشگاه های قم درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: تاکنون 40 استاد مجرب درس آشنایی با علوم دفاع مقدس را تدریس نموده و بیش از 20 هزار دانشجو این درس را سپری گذرانده اند.
کد خبر: ۵۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ - 07September 2015

20 هزار دانشجوی دانشگاه های قم درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، احمد حسینی در نشست هماندیشی روسا و معاونان آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان که ظهر امروز در دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه به ابعاد مختلف دفاع مقدس در نظام اسلامی پرداخته شده است تصریح کرد: دوران دفاع مقدس سرشار از هزاران هزار حادثه است و تاکنون نتوانسته ایم فهرست جامعی از این حوادث تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: ارائه علوم دفاع مقدس در قالب واحدهای درسی سبب ماندگاری ارزشهای نظام اسلامی میشود و اکنون بستر ارائه محتویات واحدهای درسی آشنایی با دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس فراهم شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با تاکید بر اینکه انتقال علوم و معارف دفاع مقدس به دانشجویان برای پاسخگویی به سوالات نسلهای آینده یکی از نیازهای جامعه است تصریح کرد: نگاه متفاوت روسا، معاونان آموزشی و اساتید دانشگاهها به درس آشنایی با دفاع مقدس توانسته در عمق بخشی آموزههای این واحد درسی موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس از سال 89 در استان قم تدریس شده و تاکنون با استفاده از 40 استاد مجرب بیش از 20 هزار دانشجو این درس را سپری کردهاند و این واحد درسی در سال تحصیلی اینده نیز برای دانشجویان ارائه میشود.

حسینی با اعلام این خبر که تاکنون 110 استاد برجسته برای تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس شناسایی و جذب شدهاند ادامه داد: این اساتید اکنون به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در حال سپری کردن دورههای آموزشی هستند.

وی به حمایت از 35 پایان نامه دانشجویی و چهار رساله دکتری اشاره کرده و گفت: فراگیری مباحث علمی دفاع مقدس بدون مشارکت گسترده مسئولان دانشگاهها تحقق نمیپذیرد؛ خلق دوران دفاع مقدس با مشارکت احزاب مختلف تحقق یافت و اکنون برای حفظ ارزشها احزاب مختلف باید مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار