فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

عملیات بیت‌المقدس صحنه رویارویی ایمان با قدرت‌های پوشالی غرب و شرق بود

سردار «باباخانی» با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس، گفت: این شهر پس از حدود ۱۹ ماه اسارت، سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد. در این عملیات بود که رزمندگان ما به دنیا نشان دادند ایمان آن‌ها قادر به رویارویی با قدرت پوشالی ابرقدرت‏‌های غربی و شرقی است.
کد خبر: ۵۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ - 25May 2022

مادران و خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس باید به وجود شهیدشان افتخار کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، به‌مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، به همراه جمعی از کارکنان این اداره‌کل، با خانواده معظم شهیدان «علیرضا و عباس یارکودکان» که در این حماسه ملی به شهادت رسیده‌اند دیدار کرد.

سردار «باباخانی» در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: این عملیات یکی از بزرگترین افتخارات رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است که تا ابد فرزندان این آب و خاک به ایثار و مقاومت شهدا و رزمندگان آن افتخار می‎کنند.

وی با بیان این‌که دشمن بعثی برای از دست ندادن خرمشهر، انواع و اقسام تجهیزات و موانع نظامی را در مناطق عملیاتی آن به کار گرفته بود، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با ایمان به خدا، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و غیرت ملی خود، از همه موانع صعب‌العبور دشمن گذشتند و با یک عملیات موفقیت‌آمیز خرمشهر و چندین کیلومتر از خاک کشورمان را از چنگ دشمن بعثی آزاد کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس، یادآور شد: این شهر پس از حدود ۱۹ ماه اسارت، در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آزاد شد. در این عملیات بود که رزمندگان ما به دنیا نشان دادند ایمان آن‌ها قادر به رویارویی با قدرت پوشالی ابرقدرت‏‌های غربی و شرقی است.

وی افزود: به اسارت درآوردن حدود ۲۰ هزار نفر و کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های رژیم بعث عراق در عملیاتی که دشمن با چنگ و دندان و انواع سلاح‌های مرگبار در کمین نیرو‌های ما بود، به جز صحه گذاشتن بر سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» چیز دیگری نمی‏‌تواند باشد.

سردار باباخانی خاطرنشان کرد: مادران و خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس باید به وجود شهیدشان افتخار کنند؛ چراکه فتح خرمشهر نه تنها دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد؛ بلکه حضرت امام خمینی (ره) نیز از موفقیت رزمندگان اسلام دل شاد شدند و از افتخارآفرینان این عملیات تشکر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار