فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری:

فتح خرمشهر مختص یک روز و یک زمان خاص نیست

حجت‌الاسلام «صفی» گفت: فتح خرمشهر فقط مختص یک روز و یک زمان خاص نبود؛ بلکه افرادی در تاریخ سوم خرداد و پیش از آن ایستادگی کردند که امروز ملت ایران بتواند سرپا باشد و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سعید صفی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز (چهارشنبه) در نشست جهاد تبیین نقش زنان در دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد، این است که عدد ۴۰ نشان‌دهنده بلوغ است و امروز نیز بیش از ۴۰ سال از تشکیل انقلاب اسلامی ایران گذشته است و دشمنان ایران و به‌ویژه سردرمداران آمریکا و غرب، تمام تلاش خود را کردند تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران برگزار نشود؛ اما موفق نشدند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته، خداوند به تمامی وعده‌های خود عمل کرده است، افزود: خداوند متعال در آیات نورانی قرآن کریم به مومنان وعده نصرت و یاری داده است؛ اما شرط این یاری داشتن استقامت است؛ بنابراین اگر ما در میدان باشیم، از این نصرت و یاری بهره‌مند می‌شویم؛ البته این استقامت به وسیله امتحانات سخت الهی سنجیده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صفی با اشاره به اینکه باید خود را برای انقلاب بزرگ و ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم، ادامه داد: فتح خرمشهر فقط مختص یک روز و یک زمان خاص نبود؛ بلکه افرادی در تاریخ سوم خرداد و پیش از آن ایستادگی کردند که امروز ملت ایران بتوانند سرپا باشد و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد. امروز شاهد هستیم نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل و فناوری‌های هسته‌ای و موشکی در مراتب بالا قرار دارد؛ البته مشکلات اقتصادی در ایران وجود دارد، اما باید گفت در تمامی دنیا این‌گونه مشکلات وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، عنوان کرد: تبیین تنها به این معنی نیست که افراد دارای تریبون باشند؛ بلکه می‌توان در اطراف خود و برای خانواده و بستگان روشنگری انجام داد؛ چراکه امروز شاهد هستیم فضای مجازی به یک بستر برای دشمن تبدیل شده است و به نوعی قتلگاه جوانان محسوب می‌شود و دشمن با استفاده از آن سعی در تغییر ذائقه جوانان است و در راستای رسیدن به اهداف خود چند راه را در پیش گرفته است که اولین مورد بزرگ‌نمایی مشکلات ایران است؛ چراکه مشکلات اقتصادی در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم ۲۸ آیه وجود دارد که در آن‌ها از کلمه جهاد یاد شده است. مصداق جهاد کبیر که در قرآن نیز به آن اشاره شده، فعالیت‌های فرهنگی است که امروزه در حال انجام است و باید این موضوع نهادینه شود که افراد هرروز و هر لحظه در حال جهاد باشند و به یک مجاهد به تمام معنا بدل شوند؛ چراکه درخت ایمان با آب حیات جهاد تکامل پیدا می‌کند؛ همچنین زندگی جهادی آسایش ندارد؛ اما مملو از آرامش است و این موضوع با نگریستن در زندگی مجاهدینی مانند حاج قاسم سلیمانی قابل درک است که در بسیاری از مواقع حاضر به تحمل بی‌خوابی، سختی و... است یعنی آسایش ندارد، اما آرامشی بی‌اندازه در زندگی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صفی یادآور شد: جهاد تلاش حداکثری است و به معنای زندگی عادی نیست؛ همچنین جهاد به تمامی افراد تعلق ندارد؛ بلکه تنها مختص خواص الهی است، حتی می‌توان گفت مقامی بالاتر از مقام جهاد و مجاهدان وجود ندارد؛ چراکه تربیت مجاهد بالاترین درجه است که بر اثر محور موانع یعنی دشمن‌شناسی شکل می‌گیرد که این دشمن‌شناسی در معارف اسلامی و منظومه فکری انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است، امروزه برخی مواقع مشاهده می‌شود مسئولان مشغول یکدیگر هستند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمن را در دید خود دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اندیشه اسلام یک اندیشه دشمن‌محور است، بیان کرد: مشکلی که در گام اول انقلاب وجود داشت به افرادی که تربیت جهادی نداشتند مرتبط بود؛ همچنین مختص مسئولانی بود که در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مسئولیت بودند، اما خیانت کردند و بخش عمده‌ای از مشکلات به همین دلیل است و زمانی که دولت و مجلس انقلابی سعی داردند مشکلات را رفع کنند، با ذائقه‌ای که دچار تغییر شده و دشمنی که به واسطه فضای مجازی در منازل افراد جامعه نفوذ کرده است، مواجه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار