فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

والدین شهدا سند ایثار و رشادت در هشت سال دفاع مقدس هستند

«موسوی» گفت: والدین شهدا سند ایثار و رشادت در هشت سال دفاع مقدس هستند و تنها راه حرمت‌گذاری به شهدا احترام به والدین شهدا است.
کد خبر: ۵۲۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس زنجان امروز در حاشیه نمایشگاه «چشم و چراغ» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع‌ مقدس و سه هزار و ۵۳۵ شهید زنجان اظهار داشت: تنها راه حرمت‌گذاری به شهدا احترام به والدین شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اگر به دیدار مادران و پدران شهدا نرویم، عملا شهدا را ندیده‌ایم، بیان کرد: این افراد بودند که با صبر و ایثار فرزندان خود را برای دفاع از این آب و خاک راهی جبهه‎‌ها کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد بدون کوچکترین چشم داشتی از سفره انقلاب جگرگوشه خود را برای دفاع از خاک به جبهه‌ها اعزام کردند، گفت: برخی از خانواده‌ها یک یا دو و برخی شهدا تا پنج شهید به انقلاب و نظام تقدیم کردند.

موسوی خاطر نشان کرد: عمق ارادت خانواده شهدا به حدی بود که مادر شهیدی به امام راحل گفت فرزند خود را تقدیم کردم تا گریه شما را نبینم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته احساس کردیم داریم والدین شهدا را به دلیل کهولت سن و  فوتشان از دست می‌دهیم، بیان کرد: این موضوع در ایام کرونا شدت گرفت.

وی با اشاره به اینکه احساس دین کردیم حداقل به لحاظ حفظ چهره این افراد اقدام به ثبت تصاویر کنیم، گفت: اداره کل حفظ آثار به این منظور اقدام به ثبت زندگی روزانه و عکس این والدین در کنار تصویر فرزندانشان کرده است.

موسوی با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول برگزار می‌شود، بیان کرد: به حق این فتح آغازی برای دفاع درخشان رزمندگان از این آب و خاک است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به برپایی نمایشگاه چشم و چراغ در محل گالری سرو در کانون پرورشی سهروردی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۱ خرداد‌ماه دو نوبت صبح و عصر برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به محض حضور در نمایشگاه چشم و چراغ دچار احساس عجیبی شدم، اضافه کرد: به دست بوسی بسیاری از این مادران و پدران شهدا رفته بودم که امروز متاسفانه در قید حیات نیستند. در دیدار با این خانواده‌ها به نحوی با ما رفتار می‌کردند که انگار به ما طلبکار هستند در حالی که ما به این افراد مدیون هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه قطعا این نمایشگاه می‌تواند بستری برای آشنایی نسل‌ها با چهره مادران و پدران شهدا باشد، گفت: این نمایشگاه در فضایی نوستالژی و خاطره‌انگیز زمینه ارتباط با خانواده شهدا را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم از دستگاه‌های فرهنگی، استانداری، بنیاد شهید و به ویژه فرمانداران به عنوان خادمان شهدا تا ما را در ثبت تصاویر والدین شهدا یاری کنند، عنوان کرد: این تصاویر به عنوان سندی قابل استناد قابلیت استفاده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار