تیراندازی‌ها در آمریکا؛ علت اصلی مرگ کودکان و نوجوانان

حوادث تیراندازی در آمریکا از تصادفات خودرو پیشی گرفته و به علت اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۲۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 25May 2022

تیراندازی‌ها در آمریکا؛ علت اصلی مرگ کودکان و نوجوانان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک مدرسه در شهر «یوویلد» در ایالت تگزاس آمریکا، که آخرین هفته کلاس‌های خود را قبل از تعطیلات تابستانی آغاز کرده بود، شاهد یک تیراندازی مرگبار با ۲۱ کشته، شامل ۱۹ کودک و دو بزرگسال بود.

به گزارش «اسپوتنیک»، سناتور «رولاند گوتیرز» گفت با این حال، مرد مظنون ۱۸ ساله مسلح، که فرماندار تگزاس، او را «سالوادور راموس» معرفی کرد، قبلاً در رسانه‌های اجتماعی از حمله‌ای در آینده خبر داده بود.

به گفته گوتیرز، مظنون قبل از انجام حمله خود، با استفاده از دو تفنگ به سبک نظامی که به طور قانونی در روز تولدش خریداری کرده بود، به مادربزرگش شلیک کرده بود.

او گفت «این اولین کاری بود که او در روز تولدش انجام داد.»

راموس پیش از انجام این حمله تصویری از دو سلاحش را در صفحه اجتماعی شخصی خود منتشر کرده بود.

فاجعه تیراندازی در این مدرسه مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در نزدیک به یک دهه در آمریکا از زمان کشته شدن ۲۶ کودک و بزرگسال در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در سال ۲۰۱۲ است.

این حمله همچنین۱۰ روز پس از یک حمله مرگبار در یک سوپرمارکت در شهر «بوفالو» در نیویورک، زمانی که یک مرد مسلح ۱۸ ساله سفیدپوست ده نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد که تقریباً همگی سیاه پوست بودند، اتفاق افتاده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) در ماه آوریل، حوادث تیراندازی در آمریکا از تصادفات خودرو پیشی گرفته و به علت اصلی مرگ کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار