فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مشاور عالی فرمانده کل قوا:

عبور از گردنه‌های سخت با رمز پیروزی در دفاع مقدس محقق می‌شود

سرلشکر «صفوی» گفت: رمز و راز پیروزی ما در دفاع مقدس سبب می‌شود تا از گردنه‌های سخت عبور کنیم و به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست یابیم.
کد خبر: ۵۲۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ - 25May 2022

عبور از گردنه‌های سخت با رمز پیروزی در دفاع مقدس محقق می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» مشاور عالی فرمانده کل قوا عصر امروز در یادواره سرداران، امیران و هزار و ۷۵۲ شهید شهرستان بابل با گرامیداشت سالروز سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: فرزندان رزمنده و مؤمن مازندران و بابل در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، خط شکنی و حماسه آفرینی کردند و در شب اول عملیات با عبور از رودخانه کارون ۲۵ کیلومتر پیشرفتی کردند در حالی که بالای سرشان توپخانه و زیر پایشان میدان و جلوی رویشان تیربار بوده است.

وی با اشاره به دلاورمردی‌های لشکر ۲۵ کربلا و جانفشانی‌های نیروها و مردم در حماسه خرمشهر اظهار داشت: آن حماسه بر اساس ایمان، جهاد و شهادت و اطلاعات از امر حضرت امام حاصل شد و با فرمان حضرت امام، دو میلیون نیروی داوطلب وارد میدان نبرد شدند و ۱۶۷ هزار نیرو از مازندران بوده است.

وی تصریح کرد: رزمندگان و دلاورمردان مازندران کار عظیمی را در دوران دفاع انجام دادند و این استان مهد علمای بزرگی از جمله علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی است.

سرلشکر صفوی با عنوان اینکه در سال‌های دفاع مقدس جبهه دارای عمق بود و بازار، صدا و سیما، خانه‌ها و دانشگاه‌ها و غیره از جنگ پشتیبانی کرد، افزود: رمز پیروزی ما در خرمشهر مقاومت بود و اکنون نیز خرمشهرها پیش روی داریم و جنس جنگ عوض شده است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و نرم و جنگ نفوذی‌ها در داخل گفت: نفوذی‌ها همزبان با آمریکایی هستند و اطلاعات می‌دهند.

وی با بیان اینکه کشورداری سخت است زیرا کشور و ملت بزرگی هستیم و فرهنگ و تمدن چند هزارساله‌ای داریم، گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی مامقاومت بوده است و امروز نیز باید در جنگ ترکیبی و هیبریدی مقاومت کرد.

وی با اظهار اینکه جنگ‌های آینده علیه ایران از نظر ماهیت، شدت و طول مدت و فناوری پیشرفته و جدید متفاوت خواهد بود، افزود: هرچند جهاد تمام شده اما دفاع تمام نشده است و هر کس در هر منصبی است باید به این انقلاب کمک کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مکتب دفاع مقدس به مکتب مقاومت تبدیل شده است و سنگ بنای این انقلاب و تفکر مردم سالاری دینی در کشورهای دیگر صادر شده است.

وی با عنوان اینکه رهبر انقلاب اسلامی فقط رهبر جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه فرمانده کل قوای بلاد اسلامی است، افزود: ما باید راهکارهای خودمان را عوض کنیم و کار و عمل خود را خدایی کنیم موفق خواهیم بود.

سرلشکر صفوی با عنوان اینکه اگر تفکر و اندیشه به اخلاق و جنبه‌های رفتاری انسان نشود، عمل بدون اخلاص فایده‌ای ندارد، گفت: نسل جوان و مسئولان اجرایی باید کارآمدی داشته باشند.

وی به جوانان تاکید کرد تا تاریخ چند صد ساله کشور و استان را بخوانند زیرا مازندران استانی با پیشینه تاریخی و دینی بالایی است و دلاورمردی در ژن مازندرانی‌ها و مردم ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اظهار اینکه دفاع و جهاد کنونی علمی، اقتصادی و خدمت به مردم ادامه دارد، گفت: نباید منتظر دستگاه‌های اداری کشور باشیم و امروز باید به مستمندان و فقیران کمک کنیم.

وی با اظهار اینکه مدل جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی را معرفی کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است و حضور امثال سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم، سبب ساماندهی ۷۰ هزار نیروی مردمی در سوریه و براندازی داعشی‌ها شدند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در جبهه همه به فکر خدا بودند اما اکنون همه به فکر منافع فردی و حزبی هستند، گفت: رمز و راز پیروزی ما در دفاع مقدس سبب می‌شود تا از گردنه‌های سخت عبور کنیم و به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار