سردار مهری عنوان کرد

برخورد قاطع پلیس با رانندگان متخلف و حادثه ساز/ اسکانیاهای غیر استاندارد دغدغه رییس پلیس راهور ناجا

رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان پرخطری که بخواهند با سرعت و سبقت های غیرمجاز، حرکت مارپیچ و سبقت در شانه خاکی رانندگی کنند همکاران ما بدون چشم پوشی از حداکثر اختیارات قانونی خود استفاده کرده با این رانندگان برخورد خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 07September 2015

برخورد قاطع پلیس با رانندگان متخلف و حادثه ساز/  اسکانیاهای غیر استاندارد دغدغه رییس پلیس راهور ناجا

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار "تقی مهری" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در چهل و هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی با بیان این مطلب که تمام تلاش ما در سطح کشور بر این است که شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته خصوصاً در طرح مسافرت های تابستانه و با هماهنگی های انجام شده بین سازمان های مرتبط ترافیکی امیدواریم که تا پایان طرح ترافیکی که مورخ 4 مهر 94 می باشد شاهد کاهش سوانح، تصادفات و خسارات جاده ای باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با هماهنگی های خوبی که بین پلیس و دستگاه های خدمات و امدادرسان در طول جاده ها صورت گرفته امیدواریم بتوانیم سفری امن برای همه هموطنان به ویژه عزیزانی که به استان های زیارتی سفر می کنند را رقم بزنیم.

سردار مهری با بیان این مطلب که امیدواریم تا پایان طرح ویژه تابستانی شاهد تصادفات کمتر در جاده ها باشیم اذعان داشت: امیدواریم در تصادفات جاده ای و درون شهری بتوانیم با اقدامات صورت گرفته و با توجه به ترافیکی که با بازگشای مدارس بیشتر هم خواهد شد با مدیریت درست در هفته آخر شهریور و هفته اول مهر ماه شاهد ترافیک کمتری باشیم و با برنامه ریزی که درسطح شهرداری ها و دستگاه های متولی مانند آموزش و پرورش انجام شده است عبور و مرور را در ایام بازگشایی مدارس کنترل کرده و نظم و انضباط خوبی را با ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح شهر داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تلفات که توسط پزشک قانونی ارائه شده افزود: آمار ارائه شده از سوی پزشک قانونی مبنی بر این است که  6/3  درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در سطح کشور کاهش تلفات داشته ایم. که امیدواریم با اقدامات لازم در تمام زمینه ها و تشدید طرح های مناسب کاهش بیشتری در تصادف و تلفات داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته نیاز است برای کنترل رانندگان پرحادثه و متخلف اقدامات بازدارنده ای انجام شود و باید کدجرائم برابر با قانون که در سال 89 تصویب شد برای رانندگان متخلف افزایش جریمه داشته باشیم و امیدواریم دولت هر چه زودتر تصمیم نهایی خود را در این مورد اعلام کند تا با این ابزار بتوانیم رانندگان حادثه ساز را بهتر کنترل کنیم.

سردار مهری در خصوص تلفات 15 روز ابتدایی شهریور امسال اظهار داشت: در این مدت نسبت به سال گذشته تعداد تلفات فرقی نکرده اما مجروحین 6 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین ساعات تصادفات که 25 درصد می باشد از ساعت 4 بعد ازظهر تا 8 شب بوده و 66 درصد تصادفات که منفجر به فوت و جرح شده در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده که باید رانندگان دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

سردار مهری با اشاره به تصادف شب گذشته که در مسیر ملایر به نهاوند که با واژگونی خودروی اسکانیکا اتفاق افتاد، گفت: عدم کنترل مناسب راننده در فاصله کمتر از یک کیلومتری از شهر باعث این تصادف دلخراش شده که تعداد یازده نفر از زائران عراقی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند و علتهای دیگر این تصادف در دست بررسی است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که بیش از 3 هزار و 200 نقطه حادثه خیز در سطح جاده ای داریم ادامه داد: رانندگان باید در این امر دقت بیشتری داشته باشند 62 درصد تصادفات فوتی و جرحی در جاده های اصلی صورت گرفته که این  موضوع دقت بیشتر رانندگان را مطلبد.

سردار مهری با اشاره رانندگان پرخطری که قوانین را رعایت نمی کنند، تاکید کرد: رانندگان پرخطری که بخواهند با سرعت و سبقت های غیرمجاز، حرکت مارپیچ و سبقت در شانه خاکی رانندگی کنند همکاران ما بدون چشم پوشی از حداکثر اختیارات قانونی خود استفاده کرده و با این رانندگان برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تاکیدات و تدابیر فرمانده ناجا درخصوص اقدامات دهه پایانی شهریور تصریح کرد: با تدابیری که انجام شده در دهه پایانی شهریور با بکارگیری تمام ظرفیت ها و امکانات ناجا و اعزام نیروهای کمکی از سایر بخش های ناجا در صدد این هستیم تا سفر ایمنی را برای هموطنان فراهم کنیم و از شهروندان نیز می خواهیم به راهنمایی همکارانمان توجهات لازم را داشته باشیم و از طریق تلفن گویای 120 آخرین وضعیت جاده ای را رصد کنند.

وی با اشاره به هفتاد و دو درصد کشته در چهار ماهه ابتدایی سال که مربوط به تصادفات برون شهری است افزود: این آمار بسیار قابل توجه است 5/24 درصد کشته ها مربوط به موتورسیکلت سواران است که باید موتورسواران نسبت به این قضیه دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص شماره گذاری جدید خودروها در 4 ماه ابتدایی سال 94، نسبت به سال گذشته توضیح داد: نسبت به سال گذشته کاهش 5 درصدی کاهش نو شماره ای داشته ایم و در نقل و انتقال 9 درصد کاهش، خودروهای واردی 18 درصد کاهش و در شماره گذاری موتورسواران 20 درصد کاهش داشته ایم اما در اسقاط خودروها شاهد افزایش دو برابری بوده ایم.

سردار مهری افزود: آماری که در 4 ماهه ابتدایی سال در پزشک قانونی ارائه شد 51 درصد در سر صحنه تصادف کشته شده اند و 49 درصد در مراحل پیش بیمارستانی و بیمارستانی کشته شدند که در این حوزه نیازمند آمبولانس هوایی هستیم تا شاهد کاهش کشته ها در تصادفات جاده ای باشیم.

وی ادامه داد: البته طرح بازرسان نامحسوس  که توسط افسران پلیس راهور انجام می شود در حال اجرا بوده و همکاران ما به صورت نامحسوس در اتوبوس ها تحت عنوان مسافر حضور پیدا کرده و از ابتدا تا انتهای مسیر رانندگان را کنترل می کنند و با رانندگان متخلف به شدت برخورد می شود.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به دغدغه های پلیس در خصوص اسکانیکاهای غیراستاندارد که از قبل وجود داشته اند و هنوز احراز نشده اند گفت: با توجه به این که فراخوان زده شده است اما هنوز خودروهایی هستند که هنوز خود را اصلاح نکرده اند و همین دغدغه ما می باشد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار