مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ و سیره شهدا، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای جامعه است

«مردانیان» گفت: شهدا بهترین الگو‌های تربیتی هستند و هزینه برای ترویج فرهنگ و سیره شهدا، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای جامعه است.
کد خبر: ۵۲۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 26May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «حمید مردانیان» مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، با بیان این‌که شهدا هویت جامعه ما هستند، اظهار داشت: شهدا بهترین الگو‌های تربیتی هستند و هزینه برای ترویج فرهنگ و سیره شهدا، سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای جامعه است.

وی با بیان این که شهدا امامزادگان عشقند، افزود: بنا بر حق بزرگی که شهدا بر گردن همه ما دارند، خدمت‌رسانی به خانواده آن‌ها وظیفه همگان است؛ هرچند که شهدا و ایثارگران حقیقتا با خدای خود معامله کرده و برای دفاع از وطن و مردم خود، از جان خویش گذشتند.

سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در جریان این بازدید، اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان از مصوبات سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان است، افزود: این مرکز فرهنگی به دلیل قرارگیری بر کریدور شرق به غرب کشور، بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک موضوع اعتقادی و آرمانی و یک موضوع ارزشی و شهدایی محسوب می‌شود و احداث این مرکز فرهنگی به‌عنوان مکانی ارزشمند برای آشنایی نسل‌های آینده و انتقال آموزه‌های شهادت، ایثار، از خودگذشتگی، صبر و گذشت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان منطقه‌ای مجاهدپرور است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بیش از ۴۰ هزار رزمنده و سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تا در اغلب شاخص‌های ایثارگری نسبت جمعیت، در رتبه‌های نخست کشوری قرار گیرد؛ در نتیجه در این استان صحبت از طرح‌های حوزه دفاع مقدس، اهمیتی ویژه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها