دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

رسانه‌ها در اجرای صحیح جراحی اقتصادی به دولت کمک کنند

«امامی» گفت: رسانه‌ها و مردم باید به عنوان ناظر طرح در اجرای صحیح جراحی اقتصادی به دولت کمک کنند.
کد خبر: ۵۲۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 26May 2022

رسانه‌ها در اجرای صحیح جراحی اقتصادی به دولت کمک کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصر امروز در نشست خبری به ضرورت اطلاع‌رسانی و اقناع در خصوص تدابیر یارانه‌ای دولت و جراحی بزرگ اقتصادی پیش‌رو و اهمیت همراهی اصحاب رسانه و خبر با این اقدام شجاعانه دولت سیزدهم برای امید بخشی به جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تحولات ملی و جهانی و انتظاراتی که از دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی در حال انجام است باید با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه درمیان گذاشته شود تا برای مردم به درستی تبیین کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: رسانه‌ها و مردم باید به عنوان ناظر طرح کمک دولت در اجرای صحیح جراحی اقتصادی دولت باشند. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به قدرت خرید مردم فشار‌هایی را وارد کرده و اگر دولت نتواند با کمک مردم آثار این طرح را بر سایر کالا‌ها مدیریت کند در مرحله تثبیتی موفق نخواهیم شد.

این مسئول با بیان اینکه در مرحله اول حذف ارز ترجیحی با کمک مردم با کمترین تنش مواجه بودیم، به تحمل و درک مردم از جایگاه حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها کمک کنند کانون‌های مانع‌زا برای اجرای این طرح دولت را شناسایی و معرفی کنند تا با این کانون‌ها برخورد قانونی صورت بگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان داشت: اگر واحد‌های صنفی به وسیله مردم نظارت نشود طرح با تورم بیش از ۴۰ درصد برخورد می‌کند. اگر این طرح اجرا نمی‌شد تورم موجود به اضافه ۲۵درصد را داشتیم، بخشی از افزایش قیمت‌ها طبیعی است و مرحله یک مرحله اطلاع رسانی به موقع، اما غیر حاشیه ساز، مرحله دوم تثبیتی و مرحله سوم ترمیمی است.

امامی افزود: امسال حذف یارانه درمان و دارو را نخواهیم داشت و اگر استقرار و تسلط بر مصرف نداشته باشیم وابسته به واردات می‌شویم. نان قرار نیست از سفره ما حذف شود و فقط هدفمند خواهد شد، در شرایط سختی قرار داریم، اما می‌شود با همدلی و امید افزایی از این شرایط عبور کرد.

وی با بیان اینکه ایران ۴ برابر سرانه دنیا دور ریز نان داریم، گفت: احتکار خانگی طرح‌های اقتصادی را محکوم به شکست می‌کند که زیبنده نیست. پیش از این به ارز ترجیحی وابسته بوده‌ایم، اما این وابستگی تثبیت قیمت‌ها و رفاه مردم را در پی نداشت، تصریح کرد: اقناع افکار عمومی در زمینه جراحی اقتصادی دولت ضروری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه موضوع اول در حوزه آسیب‌ها و مسائل فرهنگی ناآراستی‌ها در حوزه عفاف و حجاب است، بیان داشت: وزارت کشور هماهنگی جدی در دستگاه‌ها و استانداری‌ها ایجاد کرد و ارتقای وضعیت پوششی کارکنان دولت و بخش عمومی خروجی این مهم بوده است. استفاده از تسهیلات بانکی را نیز برای ارزان سازی لباس عفیفانه را در دستور کار داریم، و معتقد هستیم که تربیت جنسی کودک و اهمیت پوشش عفیفانه توسط رسانه‌ها تبیین شود.

امامی به راهبرد سه گانه زیست عفیفانه اشاره کرد و با بیان اینکه سبک زندگی ما عفیفانه است و اکثریت مردم ما به این مهم اعتقاد دارند، اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد مردم قائل به این هستند که شاخص‌های عفاف و حجاب را دارا هستند.  باید لباس زیبا و ارزان در دسترس مردم قرار داده شود چرا که وابستگی به جنس قاچاق و شبه قاچاق وضع بازار لباس را به اینجا کشانده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فوق ناهنجار‌ها بعد طی مرحله مشاوره درمان می‌شدند، ادامه داد: زبان و لسان اجتماعی در جذب افراد به رعایت پوشش اثرگذار است. باید به لحاظ فرهنگی و رسانه‌ای، آثار سوء برهنگی پوششی بر امنیت جنسی خانواده و تربیت فرزندان تبیین شود؛ چرا که عدم اطلاع رسانی دقیق در این حوزه موجب شده است تا حساسیت خانواده‌ها به این امر مهم کمرنگ شود.

امامی افزود: چادر و مانتوی پوشیده قیمتش از مانتوی معیوب، جلوباز و شیشه‌ای بیشتر است و باید به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک کنیم تا بتواند با قیمت مطلوب و در سهولت به آن دسترسی پیدا کند. طی سه ماه گذشته از گروه کالایی درجه ۴ به گروه کالایی درجه یک برگشت و تعرفه واردات چادر درجه یک به ۱۰ درصد رسیده است که در حال ابلاغ به گمرک و اعمال آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار