بیانیه حزب‌الله درباره جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراق

پس از تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراق و نگرانی عمیق آمریکا از این اقدام، جنبش حزب‌الله لبنان این گام را تاریخی و مهم خواند.
کد خبر: ۵۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 27May 2022
بیانیه حزب‌الله درباره جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (جمعه)، بیانیه‌ای در ارتباط با تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در عراق صادر کرد.
 
بنابر گزارش وبگاه «العهد»، حزب‌الله ضمن تقدیر و تشکر از تصویب این قانون «تاریخی» و «مهم» و افتخار به این اقدام، تأکید کرد که جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گامی بزرگ و اصلی برای مواجهه با عاد‌ی‌سازی خفت‌بار روابط با رژیم صهیونیستی است که برخی از کشور‌های عربی به آن روی آوردند.
 
مقاومت لبنان همچنین این اقدام را یک‌موضع‌گیری سخت در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت قهرمانانه آنان در تقابل با تجاوز‌ها و تروریسم صهیونیستی قلمداد کرد و افزود: «این موضع شرافتمندانه و شجاعانه آشکارا از جهت‌گیری ملت عزیز عراق، مرجعیت دینی و احزاب سیاسی این کشور حکایت دارد و بر جایگاه همیشگی و ثابت عراق در کنار آرمان فلسطین تأکید می‌کند؛ ملتی که نه اشغالگری‌های آمریکا و نه اوضاع اقتصادی و سیاسی سخت این کشور در سال‌های اخیر نتوانست آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد و این مردم به تعلق حقیقی خود به [جامعه]عربی و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران وفادار ماندند.»
 
حزب‌الله در پایان از احزاب سیاسی کشور‌های عربی و امت عربی خواست که عراق الگوی خود قرار دهند و در تمامی میادین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم‌انگاری کنند.
 
پارلمان عراق، روز گذشته، پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را به رأی گذاشت و به‌اتفاق آراء آن را تصویب کرد.
 
مهم‌ترین بند‌های این قانون، جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.
 
«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این قانون در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانون جرم‌انگاری عاد‌ی‌سازی روابط با اسرائیل توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.»
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار