امام جمعه شاهرود:

روحانیت در همه صحنه‌ها ی تاریح ایران اسلامی حضور پررنگی داشتند

امینی» گفت: روحانیت در طول تاریخ در ادامه کار بزرگ امام صادق (ع) در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در راه انجام وظایف خود هم خون‌ها دادند و هم خون دل‌ها خوردند.
کد خبر: ۵۲۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ - 27May 2022

به کزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی»امام جمعه شاهرود در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر، به آغاز هفته مجلس و بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون این موضوع اشاره و اظهار داشت: ایشان تمام قد از مجلس انقلابی دفاع کردند و از این رو وظیفه نمایندگان بسیار سنگین شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چند تذکر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادند، افزود: از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به رعایت ساده زیستی، مسوولیت پذیری، مردمی بودن، پرداختن به مسائل اصلی به جای موضوعات فرعی، اجتناب از فساد، پایبندی به قانون و داشتن نگاه جامع به آن به عنوان شاخصه‌های انقلابی بودن اشاره کرد.

خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همچنان نسبت به بودجه گله‌مندند و نمایندگان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

امینی همچنین در بخش دیگر خطبه‌های این هفته به برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان سمنان در شاهرود اشاره و تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ در ادامه کار بزرگ امام صادق (ع) در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در راه انجام وظایف خود هم خون‌ها دادند و هم خون دل‌ها خوردند.

وی با بیان اینکه از عصر مشروطه تا پیش از انقلاب اسلامی ۵۷ روحانی شهید شناسایی شدند، افزود: در دوران مبازرات انقلاب اسلامی تا زمان پیروزی نیز ۴۰ شهید روحانی در کنار دیگر قشرها تقدیم اسلام شد.

امام جمعه شاهرود یادآور شد: در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۶۴۱ شهید و پس از دفاع مقدس تاکنون ۱۱۱ شهید از بین روحانیان تقدیم نظام شده است.

امینی با بیان اینکه ۳۸ شهید مدافع حرم از روحانیت است، گفت: ۴۸ شهید روحانی نیز از اتباع غیر ایرانی هستند و ۹۳ روحانی و طلبه مفقود الاثر هستند که به احتمال بسیار شهید شدند.

وی با اشاره به ۱۱۳ شهید روحانی و طلبه استان سمنان، اظهار داشت: یادواره ۵۴ شهید روحانی شهرستان شاهرود به مدت ۱۸ سال پیاپی برگزار شد و امسال مفتخر به میزبانی یادواره شهدای روحانی کل استان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار