نماینده ولی فقیه در مازندران:

همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب حفظ کنیم

«محمدی لائینی» گفت: همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم و انقلابی بمانیم به ویژه کسانی که به مسئولیت می‌رسند باید خودشان را حفظ کنند.
کد خبر: ۵۲۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 27May 2022

همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب حفظ کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا و بیان اینکه امام صادق (ع) روشن‌ترین مصداق صادقان است، اظهار داشت: افتخار شیعیان است که پیرو مکتب آن حضرت هستند.

وی با گرامیداشت و تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: حضرت امام صادق (ع) تلاش‌های فراوانی در جهت رشد علم و دانش و فرهنگ دینی از خود نشان دادند و از فرصت بهترین استفاده را برای تأسیس مدرسه و حوزه و دانشگاه کرده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه نقش حضرت امام صادق در رشد فرهنگی، عرفانی، دینی، فقهی و کلامی مسلمانان را محسوس و ملموس است، بیان داشت: حضرت امام صادق (ع) جهاد‌های علمی، معیشتی و اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و افضل الجهاد را داشته و این امام مجاهد و معلم بوده است.

باید از مذهب شیعه جعفری حفاظت و پاسداری کنیم

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید مذهب شیعه جعفری را که موهبت الهی است مغتنم بدانیم، خاطرنشان کرد: اسلام ناب مذهب شیعه جعفری است و باید از این مذهب حفاظت و پاسداری کنیم و پیروان مذهب جعفری را باید گسترش و توسعه دهیم و اجازه ندهیم پیروان مذهب جعفری در اقلیت باشند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ناسپاسی این است که با کاهش جمعیت به این مذهب آسیب بزنیم، گفت: باید در کیفیت نیز مردمی پاک دست، پاک کردار، پاک گفتار و باتقوا باشیم تا دیگران به مکتب جعفری خوش‌بین شوند و به آن روی بیاورند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه این امام بزرگوار مظلوم زیست و فقط در مجال مختصری توانست برنامه‌های علمی را پیاده کند، اظهار داشت: ایشان بسیاری از عمر شریفش را در خفقان و اختناق به سر برده و با هشت خلیفه اموی و دو خلیفه عباسی زندگی کرده است.

وی اضافه کرد: این امام بزرگوار بار‌ها تبعید و احضار شد و مورد اهانت و تعرض امنیتی قرار گرفت و خانه‌اش را به آتش کشیدند و در نهایت مسموم و به شهادت رساندند و غریبانه در خاک بقیع مدفون شد و حرم و بارگاهش را وهابیان بی‌اعتقاد خراب کردند.

محمدی لائینی با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز رحلت حضرت امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد افزود: ویژه برنامه‌های تجلیل و گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) از ۱۳ خرداد در مصلی ساری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و گرامیداشت هفته مجلس، روز قانون و قانون‌گذاری و تقدیر از خدمات نمایندگان مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن مجلس صحه گذاشتند و این یک مدال افتخاری است که مجلس و مجلسیان باید شکرگذار باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه جوانان را باید از رفتن به سمت دخانیات منع کرد و به مضرات این ماده‌های خانمان‌سوز آگاه کنیم، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را تبریک گفت و از دختران خواست تا سبک و سیره زندگی این بانوی بزرگوار را الگو و اسوه خود قرار دهند.

وی با تسلیت سالروز درگذشت حجت الاسلام ابواترابی سید آزادگان اظهار داشت: این روحانی بزرگوار علی رغم اینکه در اسارت شکنجه‌ها می‌شد، اسرا را مدیریت می‌کرد و از این جهت حق بزرگی بر گردن آزادگان و ایثارگران دارد.  

وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم

محمدی لائینی بیان داشت: دولت در این شرایط نیازمندی‌های مالی فراوان دارد و انتظار داریم دولت برای دریافت مالیات دو سال کرونایی حال کسبه و بازاریان را درک کند، زیرا شرایط بازار و فضای کسب و کار‌ها مساعد نبود و درآمد‌ها کاهش داشته است و علی رغم مسائل اقتصادی که دولت داشت امروز حال مردم و اصناف را مراعات کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس فرمودند، انقلابی ماندن مشکل‌تر از انقلابی بودن است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم و انقلابی بمانیم به ویژه کسانی که به مسئولیت می‌رسند باید خودشان را حفظ کنند.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید زندگی نمایندگان و مسئولین با قبل از دوره نمایندگی و مسئولیت تفاوت داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار