امام جمعه زنجان بیان کرد؛

تاکید بر رعایت انصاف در عملکرد قوای سه‌گانه

آیت‌الله«خاتمی» با تاکید بر اهمیت رعایت انصاف در عملکرد قوای سه‌گانه و با یادآوری اینکه این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: یکی از اصولی که در این قوا باید به جد رعایت شود، همین اصل انصاف است.
کد خبر: ۵۲۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 27May 2022

 به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به عنوان رئیس مذهب جعفری و با اشاره به جایگاه والای علمی آن امام، اظهار داشت: امام صادق (ع) حجت الهی، مدل و الگو عینی و علنی مکتب اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر علم والای امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) که تاثیر زیادی بر مکتب تشیع داشتند، افزود: مکتبی که بنای آن را امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) پایه‌‌گذاری کردند، موجب شد که امروز مکتب و فقه تشیع، غنی‌ترین مکتب در دین مبین اسلام باشد.

وی به روایات وارد شده از ائمه مبنی بر رعایت انصاف اشاره و با بیان اینکه انصاف باید در همه ارگان‌ها و آحاد جامعه رعایت شود، خاطرنشان کرد: یکی از محکم‌ترین و مهم‌ترین مسائلی که خداوند بر بندگان واجب کرده، رعایت انصاف است چنانکه امیرالمومنین علی (ع) در این خصوص فرموده است: هر کس می‌خواهد به خداوند نزدیک شود، باید انصاف را رعایت کند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وصیت امام جعفر صادق (ع) درباره رعایت انصاف، ادامه داد: همه نمازگزارانی که در نماز جمعه حضور می‌یابند، در واقع به وصیت امام جعفر صادق (ع) عمل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اهمیت رعایت انصاف در عملکرد قوای سه‌گانه و با یادآوری اینکه این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: یکی از اصولی که در این قوا باید به جد رعایت شود، همین اصل انصاف است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخص‌های انقلابی در ارگان‌ها و آحاد جامعه تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، از شاخص‌های انقلابی ماندن می‌توان به مواردی چون ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی، مسؤولیت‌پذیری، مردمی بودن و دوری از فساد اشاره کرد که باید در مسؤولان و همه قوای نظام رعایت شود.

آیت‌الله خاتمی به حادثه فروریختن ساختمانی در آبادان اشاره و ضمن اظهار تأسف از این حادثه افزود: باید نظارت دقیق در طراحی و ساخت ساختمان‌ها اعمال شده و قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص وضع شود تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها