مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

چاپ بیش از ۲۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ تبدیل ۳۳ کتاب به «کتاب صوتی»

سرهنگ «فلاحی» گفت: از ابتدای تشکیل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکنون، بیش از ۲۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با موضوعات کتاب کودک، شعر، خاطره و تاریخ شفاهی، توسط این اداره‌کل منتشر شده است.
کد خبر: ۵۲۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ - 29May 2022

چاپ بیش از ۲۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ تبدیل ۳۳ کتاب به «کتاب صوتی»سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی تاکنون، بیش از ۲۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با موضوعات کتاب کودک، شعر، خاطره و تاریخ شفاهی، توسط این اداره‌کل منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۲ عنوان کتاب کودک منتشر کرده‌ایم که یکی از مشکلات موجود در این خصوص کمی تعداد نویسندگان آثار برای کودکان در استان است، بیان داشت: امسال نیز یکی از کار‌های اصلی ما انتشار کتاب کودک در رده سنی زیر هفت سال و در مقطع ابتدایی است، به شرطی که محتوای مناسب به دستمان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است و درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود، از مؤلف به ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: حمایت لازم از پایان‌نامه‌های با موضوع دفاع مقدس برای تبدیل به کتاب نیز انجام می‌شود که تاکنون از تبدیل یک پایانه به کتاب حمایت شده و کار‌های مربوط به تبدیل یک رساله به کتاب با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس هم در حال انجام است.

وی از برگزاری جشنواره‌های شعر و ادبی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۸ جشنواره شعر استانی برگزار و نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند و هشتمین جشنواره ادبی جایزه یوسف نیز با موضوع داستان کوتاه، از جمله جشنواره‌های ادبی مورد نظر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تولید کتاب‌های صوتی یکی دیگر از کار‌های انجام شده در مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است که بعد از تألیف کتاب‌های مورد نظر و تأیید محتوای تولید شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بارگذاری کتاب‌ها در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان انجام می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبدیل ۳۳ کتاب به کتاب صوتی انجام شده که ۱۲ مورد آن برای مخاطبان بارگذاری شده و بقیه موارد در مرحله تأیید کشوری است که بعد از تأیید، با خوانش استانی بارگذاری آن‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، ۱۶ مسابقه کتابخوانی شهرستانی برگزار شده که بیشتر کتاب‌ها آن از کتاب‌های دفاع مقدس استان بوده است، اضافه کرد: یک مسابقه ملی کتابخوانی از کتاب «عشق به امام» روایت‌گر خاطرات رزمنده دفاع مقدس استان «مبرقعی» در سال گذشته برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین از برپایی کارگاه‌های داستان‌نویسی، نویسندگی و مصاحبه با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار