نماینده مردم در مجلس:

همکاری مشترک ایران با اعضای اکو موجب شکوفایی و رشد اقتصادی خواهد شد

عزیزی گفت: همکاری‌های مشترک در قالب سازمان‌های منطقه‌ای می‌تواند معادلات اقتصادی و تجاری جهانی را تغییر دهد و موجب بروز قدرت‌های نوظهور شود.
کد خبر: ۵۲۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ - 28May 2022

همکاری مشترک ایران با اعضای اکو موجب شکوفایی و رشد اقتصادی خواهد شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه اهمیت گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران، اظهار داشت: اگر فرصت‌های اقتصادی کشورمان به ظرفیت‌های منطقه‌ای پیوند بخورد، می‌تواند موجب شکوفایی و رشد اقتصادی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این راستا، مطرح کرد: عرصه‌هایی مانند نفت و انرژی، معدن و صنعت از جمله فرصت‌هایی است که کشورمان می‌تواند از طریق آن با کشور‌های عضو اکو تبادلات اقتصادی و تجاری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی نقش آفرین بوده لذا باید تلاش شود حضور کشورمان موثرتر شود، ادامه داد: بر این اساس گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران می‌تواند سطح همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان را ارتقاء دهد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد کشورمان زیربنا‌های حمل و نقل خوبی دارد که این مهم می‌تواند به ترانزیت کالا از کشور‌های عضو اکو کمک کند و برای ایران اسلامی منافع خوبی به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری‌های مشترک در قالب سازمان‌های منطقه‌ای می‌تواند معادلات اقتصادی و تجاری جهانی را تغییر دهد و موجب بروز قدرت‌های نوظهور شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار