نماینده مردم در مجلس:

توقیف ۲ نفتکش یونانی، بخشی از حق ایران است

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: یونانی‌ها نشان دادند کشوری مستقل نیستند و ایالتی از آمریکا هستند.
کد خبر: ۵۲۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 28May 2022

توقیف ۲ نفتکش یونانی، بخشی از حق ایران است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه یونانی‌ها اخیرا کشتی ایران را توقیف و نفت آن را به آمریکا تحویل داده است، اظهار داشت: "کلوخ انداز را پاداش سنگ است" وقتی دنیا این اندازه بی‌حساب و کتاب شود که یونانی‌ها در آب‌های آزاد خلاف همه قوانین بین‌الملل کشتی ایرانی را یک ماه توقیف کنند و نفت ایران را به آمریکایی‌ها تحویل دهند تصور می‌کنند ما نمی‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: یونانی‌ها باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و توقیف دو نفتکش یونانی، بخشی از حق ایران است. باید توجه داشت که یونانی‌ها شروع کننده بوده‌اند و توقیف نفتکش‌های یونانی نیز به دلیل نقض قواعد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: حتما باید با یونانی‌ها برخورد‌های قانونی جدی صورت گیرد چرا که قواعد بین الملل را زیرپا گذاشته‌اند و کسی که این قواعد را زیرپا می‌گذارد نباید تصور کنند به آن‌ها جعبه شیرینی کادو داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی با انتقاد از عدم رعایت قواعد دریانوردی از سوی یونان، گفت: کشوری که قواعد را نادیده می‌گیرد احترام متقابل در برابر آن کشور معنا ندارد. گوش به فرمان دیگران بودن نتیجه‌اش این می‌شود که برخورد با آن‌ها جدی باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به یونانی‌ها توصیه کرد: یونانی‌ها اثبات کنند که یک کشور هستند نه یک ایالت از آمریکا، امروز یونانی‌ها به نحوی عمل کردند که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این کشور یک ده از آمریکا است و اختیاری از خود ندارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها