با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

اولین کنگره شهید «خوشروان» و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب برگزار می‌شود

اولین کنگره شهید «خوشروان» و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، فردا (یک‌شنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ - 28May 2022

برگزاری اولین کنگره شهید «خوشروان» و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، اولین کنگره سردار شهید «صفر خوشروان» و ۷۵۰ شهید شهرستان گیلانغرب، فردا (یک‌شنبه) ساعت ۹ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان واقع در میدان مقاومت برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور دومین شهر مقاوم همراه با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه و مداحی «یزدان ناصری» برگزار می‌شود.

سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات‌های غرب کشور، توانست رکورد خنثی‌سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود در سطح کشور ثبت کند.

این سردار رشید اسلام، سی و یکم خرداد سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

‌«خوشروان» قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چون تحت تعقیب ساواک بود، به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. وی در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

این سردار رشید اسلام علاوه بر اینکه فرماندهی نیرو‌های رزمنده را برعهده داشت، خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار