فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد:

وحدت مردم و مسئولان گره‌گشای مشکلات کشور است

سردار «حکمتیان» گفت: وحدت و انسجام مردم و مسئولان رمز پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و این وحدت، گره‌گشای مشکلات امروز کشور است.
کد خبر: ۵۲۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ - 28May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در همایش جهاد تبیین در اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به سیر تاریخی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) مسیر انقلاب را ریل‌گذاری کرد. ایشان موجب حرکت قطار انقلاب شد و پرچم ایران را بر فراز این قطار به اهتزاز درآورد.

وی افزود: پس از انقلاب توطئه‌های زیادی از طرف استکبار علیه انقلاب نوپای ما ایجاد شد؛ حتی عده‌ای از همان ابتدا در دام افتادند و با پیاده شدن از قطار انقلاب، شخصیت‌های مهمی را ترور کردند؛ اما در نهایت رسوا شدند و با خفت و خواری از کشور فرار کردند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای تجزیه کشور را از دیگر توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اوایل انقلاب، دشمنان تلاش‌های زیادی کردند که با استفاده از قومیت‌ها ایران را تجزیه کنند و استان‌های مرزی را ناامن کردند؛ اما مردم با توجه به فرمان امام (ره) به آن مناطق رفتند و امنیت را برقرار و این توطئه را هم خنثی کردند.

حکمتیان بیان کرد: در ادامه، جنگی گسترده با حمایت ۳۶ کشور توسط صدام بر ایران تحمیل شد و صدام که از آستین آمریکا بیرون آمده بود با حمایت‌های گسترده برخی کشورهای عربی منطقه، اروپا و آمریکا تلاش کرد ایران را اشغال کند که در اوایل موفق شد نزدیک به هشت هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را به تصرف خود دربیاورد.

وی ابراز کرد: در ابتدا به دلیل عدم انسجام نیروها و نبود فرماندهی قدرتمند هر اقدام نظامی ما برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده ناموفق بود و به نتیجه نمی‌رسید، اما پس از اقدام تاریخی امام در عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و اعلام بسیج عمومی، مردم و نیروهای نظامی با قدرت به دفاع از کشور پرداختند و نهایتاً با عملیات‌های متعدد و پی‌درپی سرزمین‌های اشغال شده را پس گرفته و دشمن را تا داخل مرزهای خود عقب راندند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرهنگیان گفت: شما افسران ما هستید و ما سرباز شماییم و به عنوان یک سرباز به شما می‌گویم با قدرتی که نیروهای نظامی ما دارند، دشمن جرأت اقدام نظامی ندارد و به صراحت به شما می‌گویم ما جنگ سخت و نظامی در پیش نداریم.

حکمتیان با اشاره به لزوم وحدت در کشور میان همه گروه‌ها، خاطرنشان کرد: مگر همه ما در زمان جنگ با هم نبودیم و برای هم جان ندادیم، چه شد که اکنون اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدال‌گرا و این حرف‌ها شده است، در حالی که باید فارغ از این مسائل در کنار هم باشیم و بدانیم رمز موفقیت ما فقط وحدت است.

وی با اشاره به واگذاری ساخت درب باب‌المهدی حرم اماماین عسکریین در سامرا به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ساخت این درب تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و اکنون این مکان در محل سازمان تبلیغات اسلامی به مکانی فرهنگی تبدیل شده و زیارتگاهی برای عاشقان اهل بیت است که از فرهنگیان دعوت می‌کنیم در این مکان حضور پیدا کنند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات کارهای ارزشمندی در مرقد امامان در عراق انجام می‌دهد که این از افتخارات ما است.

«حسنعلی عزت‌خواه» مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این مرزوبوم است که از عزیزترین گوهر وجود خویش گذشتند تا ما امروز در آسایش و آرامش زندگی کنیم.

وی نقش فرهنگیان در جهاد تبیین را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: فرهنگیان رسالت بزرگی در جهاد تبیین دارند که نسبت به بقیه اقشار برجسته‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فرهنگیان و معلمان در بصیرت‌افزایی قشر نوجوان و جوان برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در جهاد تبیین نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها