فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

توطئه‌های دشمنان بی پاسخ نمی‌ماند

سردار کریمی گفت: ترور شهید «صیادخدایی» توسط دشمنان که نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر اقتدار انقلاب اسلامی است، قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۵۲۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ - 28May 2022
توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی قطعا بی پاسخ نمی‌ماند/ بهره برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در سالجاریبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز (شنبه) در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در عملیات دفاع مقدس با تمرین «ما می‌توانیم» حماسه های بزرگی از جمله آزادی خرمشهر خلق کردند و امروز با الگوگیری از فتح خرمشهر می توان دستاوردهای زیادی خلق کرد و لذا ضرورت دارد حماسه هایی همچون فتح خرمشهر برای جوانان به خوبی تبیین شوند.
 
وی سپس با اشاره به شهادت سردار «صیادخدایی» گفت: شهید «صیادخدایی» از رزمندگان مدافع حرم حیات بابرکت خود را با اخلاص، گمنامانه و مجاهدانه در راه دفاع از امنیت و ارزش های اسلامی سپری کرد و ترور این رزمنده توسط دشمنان که نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر اقتدار انقلاب اسلامی است، قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.
 
سردار کریمی افزود: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته از دل سختی ها، تهدیدات و تحریم های ناجوانمردانه بزرگترین فرصت ها را به دست آورده و میدان نبرد را به میدان جهاد تبدیل کرده است.
 
وی بیان کرد: با تکیه بر آموزه های قرآنی، نعمت ولایت فقیه ، مردمی همیشه در صحنه و الگوی مقاومت در طول ۴۳ سال گذشته بر دشمنان غلبه کردیم و الگوی حرکت ملت ایران در گام دوم خودکفایی و حرکت به سمت قوی شدن در همه ابعاد است.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به شهادت شهید «احسان قدبیگی» از نخبگان صنعت دفاعی گفت: شهید اقتدار و صنعت دفاعی دانشمند جوان «احسان قدبیگی» از افتخارات استان مرکزی است و در میدان جهاد علمی و دانش و پژوهش حماسه های بزرگی خلق کرد و هر دو شهید بزرگوار این روزها، از پیروان مکتب شهید سلیمانی بودند که راه حاج قاسم را ادامه دادند و برای کشور اقتدارآفرینی، عزت و سربلندی خلق کردند که یاد و خاطر این دوشهید عزیز را گرامی می داریم.
 
وی یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری را احصای گنج دفاع مقدس و نهادینه‌سازی کردن آن خواند و افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در طی هفت سال گذشته اقدامات و زیرساخت های خوبی انجام شده و با توجه به تاکیدات رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره، فعالیت ها در گام دوم با قوت ادامه پیدا می کند.
 
سردار کریمی ادامه داد: اصل فعالیت های کنگره بر مسئله تبیین بنا شده بود که برگزاری اجلاسیه های تخصصی در این راستا انجام شد که ۱۹ اجلاسیه در گام اول برگزار شد و در گام دوم فعالیت های تخصصی اجلاسیه ها ادامه پیدا کرد.
 
وی اضافه کرد: پای کارآوردن ظرفیت ها و مشارکت مردمی، میدان دادن به جوانان و تحقق مشارکت، هم‌افزایی درون استانی و تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی از ویژگی های مهم کنگره در گام اول است که باید در گام دوم تقویت شوند.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان مرکزی در گام اول رتبه برتر در کشور کسب کرد و در بسیاری از حوزه های مهم الگوهای موفق ارائه کرد و امروز به استان های دیگر تجربیات خود را منتقل می کند، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان شروع فصل جدیدی از فعالیت در حوزه ایثار و شهادت است و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان گام برداریم؛ چراکه کنگره شهدای استان متعلق به مردم استان است و با توجه به نقش چشمگیر استان مرکزی در دفاع مقدس باید همه توان برای تبیین این نقش پای کار بیاید.
 
وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه های دوم کنگره گفت: در دستور قرار گرفتن اجلاسیه های دوم تخصصی نشان از فعال بودن کارگروه های ستاد کنگره و اهمیت تبیین نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس است که خوشبختانه بعد از برگزاری موفق دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون اجلاسیه های تعاون و سنگسازان بی سنگر در دستور کار قرار گرفته است.
 
سردار کریمی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه تعاون بیان کرد: نقش تعاون در دفاع مقدس بسیار چشمگیر است؛ چراکه در آن شرایط همواره یاور رزمندگان و خانواده آنها بود و روح معنوی حاکم در تعاون اثرگذاری بسیاری به فعالیت های آنها می‌داد و لذا تبیین نقش تعاون یک ضرورت مهم است و جوانان در کنار رزمندگان و پیشکسوتان باید این رسالت مهم را به خوبی انجام دهند.
 
وی افزود: راه انداری نهضت خدمت رسانی تحت عنوان هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان است که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی انجام شد که یکی از آنها تحویل ۲۰۰ مسکن محرومین و اهدای ۳۵۰ سری جهیزیه بود و در سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به بهره برداری رسیده و نهضت خدمت رسانی همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم و ولی‌نعمتان یکی از رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی در گام دوم است که در کنار سایر فعالیت های تبیینی و تبلیغی انجام‌ می شود و مسیر خدمت به مردم مستحکم و استوار حرکت می کنیم؛ چراکه اعتقاد داریم از مهمترین مولفه های سیره شهدا خدمت به مردم و رفع مشکلات است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار