امام جمعه بوشهر تاکید کرد؛

ضرورت تدوین و تهیه کتاب شهدای عشایر در هشت سال دفاع مقدس

«صفایی بوشهری» گفت: تدوین و تهیه کتاب شهدا عشایر با توجه به نقش آنان در عرصه مبارزه با دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های ضد استعماری و استکبارستیزی ضروری است.
کد خبر: ۵۲۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ - 28May 2022

ضرورت تدوین و تهیه کتاب شهدای عشایر در هشت سال دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» ظهر امروز در دیدار با سران طوایف ، ایل و تیره‌ها، نخبگان و معتمدین ایل بزرگ قشقایی با مشارکت سازمان بسیج عشایر جایگاه آنان را در ایران اسلامی مهم دانست و اظهار داشت: عشایر نقش مهمی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی داشته‌اند و تقدیم شهدای عشایر در هشت سال دفاع مقدس موید این ادعا است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای عشایر استان در ماه جاری گفت: تدوین و تهیه کتاب شهدا عشایر با توجه به نقش آنان در عرصه مبارزه با دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های ضد استعماری و استکبارستیزی ضروری است.

امام جمعه باتأکید بر همکاری در همه زمینه‌ها برای باشکوه برگزار شدن یادواره شهدا عشایر استان بوشهر بیان کرد: عشایر در طول تاریخی همواره پیشگام و بسیجی بوده‌اند که در آخرین شکست انگلیسی‌‌ها در استان بوشهر زنان لرده عشایر دشتستان نقش ویژه‌ای داشتند.

وی بسیج عشایر را کانون خوبی برای جذب و طریق تعالی عشایر دانست و خاطر نشان کرد: عشایر در عرصه اقتصاد، امنیت، دفاع، فرهنگی، علم و فناوری با بصیرت و ولایت‌مدار نقش ویژه‌ای دارند که مجاهدت آنان در عرصه اقتصاد و 8 سال دفاع مقدس نشان از بزرگی آنان است.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه عشایر در طول تاریخ نماد دیانت، نجابت، تلاش، خدمت، ضد استعمار و استکبارستیزی بوده است گفت: تاریخ درخشان عشایر نشان‌دهنده دینداری، ولایت‌مدار، استکبارستیزی و تلاش در عرصه خدمات به مردم جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نام و بزرگی عشایر در تاریخ را مورد اشاره قرار داد و افزود: در جریان مبارزات ضد استعماری و نهضت مشروطه عشایر تلاش ارزشمندی داشته که در تاریخ ثبت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایل قشقایی ستاره پر فروغ عشایر ایران است افزود: قشقایی یک ایل با فرهنگ دارای روحیه و رویه مقاومت در مقابل استبداد و استعمار و یک جمعیت بسیار با غیرت در عرصه‌های گوناگون است.

وی زنان عشایر را مظهر نجابت، بزرگی و پرورش‌دهنده انسان‌های بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: خدمات و تلاش عشایر در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی قابل تقدیر و تجلیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها