مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛

خالد مشعل خواستار «بسیج عمومی» برای دفاع از مسجدالاقصی شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، خواستار بسیج عمومی ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس به منظور دفاع از مسجد الاقصی و فعال‌سازی تمامی شیوه‌های مقاومت برای رویارویی با صهیونیست‌های اشغالگر شد
کد خبر: ۵۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ - 08September 2015

خالد مشعل خواستار «بسیج عمومی» برای دفاع از مسجدالاقصی شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دوحه پایتخت قطر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی عملا در حال تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است، از ساکنان بیت المقدس خواست برای دفاع از مسجد الاقصی و مقاومت در برابر جنایت این رژیم اشغالگر بسیج شوند.

وی با تشریح رویکرد حماس برای خروج از بحران کنونی، خواستار به تعویق افتادن نشست شواری ملی فلسطین، آغاز گفت وگو های ملی و فعال سازی مجلس قانون گذاری و تشکیل دولت وحدت ملی شد.

خالد مشعل تاکید کرد که در مرحله حساس کنونی باید دستان مقاومت برای دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با دشمن صهیونیستی باز گذاشته شود و همه برای دفاع از قبله نخست مسلمانان بسیج شوند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به رهبران جنبش فتح گفت: اگر ما امروز برای دفاع از مسجد الاقصی متحد نشویم و دست به دست هم ندهیم، پس کی می توانیم با یکدیگر متحد شویم؟ ما باید یک استراتژی واحد و مشترک برای دفاع از مسجد الاقصی ایجاد کنیم.

وی که در برابر پلاکاردی که تصویر شهید «رهام دوابشه» نوزاد شیرخواره فلسطینی بر آن نقش بسته بود سخن می گفت، به دشمن صهیونیستی هشدار داد که از آزمودن ملت فلسطین و امت اسلامی خودداری کند.

خالد مشعل درباره دعوت به برگزاری نشست شورای ملی فلسطین نیز گفت که دعوت یکسویه تشکیلات خودگردان برای برگزاری این نشست، تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی را درپی دارد و هرگز موجب مشروعیت بخشی به سازمان آزادیبخش نخواهد شد.

وی تاکید کرد که عاقلانه و قابل قبول نیست که جنبش های حماس و جهاد اسلامی که بخش عمده طرح مقاومت فلسطین را تشکیل می دهند، در نشست شورای ملی حضور نداشته باشند.

این مقام ارشد حماس با اشاره به اینکه دودستگی و اختلافات داخلی و غیاب نهادهای ملی ضربه بزرگی به موضوع و آرمان فلسطین زده است، تاکید کرد که سازمان آزادی بخش باید مرجعی جامع برای تمام اقشار مردم فلسطین باشد.

خالد مشعل گفت طرحی قابل قبول است که هدف آن پایان دادن به دودستگی باشد نه تعمیق آن و دعوت صورت گرفته برای برگزاری نشست شورای ملی اقدامی کاملا فردی و مشورتی در مورد آن انجام نگرفته است.

وی افزود: ما از طریق صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش در پیامی به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، درخواست کردیم که فعلا نشست شورای ملی به تعویق بیفتد و به وقت دیگری موکول شود.

خالد مشعل ابراز امیدواری کرد که ابومازن و دیگر رهبران فتح به توصیه های حماس گوش فرادهند و این نشست را به تعویق بیاندازند.

او همچنین با ارایه رویکردی برای خروج از بحران کنونی فلسطین پیشنهاد کرد که نشست شورای ملی فلسطین به بعد از حصول توافق ملی و زمینه سازی برای برگزاری هرچه بهتر آن به منظور سر و سامان دادن به اوضاع سازمان آزادیبخش بر اساس توافقنامه های به امضا رسیده، موکول شود.

خالد مشعل همچنین خواستار اتخاذ استراتژی ملی مشترک برای مقابله با رژیم اشغالگر و برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش، پارلمان فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی شد.

او همچنین ورود به گفتمان ملی برای اجرای بندهای توافقنامه های قاهره و دوحه و نیز برگزاری انتخابات مجلس و ریاست تشکیلات خودگردان را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار