دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهپیمایی پرچم؛ اعلان جنگ علیه مقاومت فلسطین

برگزاری راهپیمایی پرچم به منزله اعلان جنگ علیه ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است و فلسطینیان تحت هر شرایطی، از قدس و مقدسات آن دفاع خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 29May 2022

راهپیمایی پرچم؛ اعلان جنگ علیه مقاومت فلسطینگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «راهپیمایی پرچم» یک مراسم سیاسی است؛ مراسمی که یک سال پس از شکست ارتش‌های کشور‌های عربی در جنگ ژوئن ۱۹۶۷، که به اشغال کامل قدس شریف منجر شد، توسط یک حاخام افراطی با راهپیمایی‌های شبانه در خیابان‌های بیت‌المقدس آغاز شد. این راهپیمایی، پس از گذشت سال‌ها از راهیپمایی شبانه به روز منتقل شد و روزها برگزار می‌شود. 

اشغالگران صهیونیستی این مراسم را هر سال با در دست داشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی و با حرکت به‌سمت دیوار براق برگزار می‌کنند. این مراسم بیش از ۳۰ سال است که برگزار می‌شود، اما آنچه که امسال حساسیت برگزاری این مراسم را مضاعف کرده است، تحولات سرزمین‌های اشغالی است.

البته سال گذشته نیز برگزاری این مراسم، موجب ایجاد تنش شدید میان فلسطنیان کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس با صهیونیست‌ها شد؛ تنشی که از محله شیخ‌جراح شروع و در نهایت به درگیری‌ها در صحن‌های مسجدالاقصی و درگیری‌های روز قدس پارسال و در نهایت به نبرد شمشیر قدس منجر شد که در یک نبرد دوازده روزه، مقاومت فلسطین عملاً توانست شرایط خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

امسال عملیات‌هایی که توسط فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ صورت گرفته است؛ عملیات‌هایی که در جریان آن‌ها دست‌کم ۱۹ صهیونیست کشته و شمار دیگری زخمی شده‌اند.

با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در طول یک سال گذشته شرایط بسیار بدی را تجربه کرده است؛ لذا دولت متزلزل «نفتالی بنت» عملاً در شرایطی قرار گرفته است که نمی‌تواند از راهپیمایی پرچم استنکاف کند، زیرا عدول از این راهپیمایی به‌معنای مرگ دولت اسرائیل است.

کارشناسان معتقدند برگزاری و عدم برگزاری راهپیمایی پرچم عملاً اسرائیلی‌ها را در یک لبه پرتگاه دوطرفه قرار داده است؛ از یک طرف راست افراطی در داخل و از طرف دیگر مقاومت فلسطین مقابل آن قرار دارد و این وضعیت، شرایط بنت را برای برگزاری راهپیمایی قدس بسیار پیچیده کرده است.

هر چند مقامات صهیونیستی طی هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند دنبال تنش با گروه‌های فلسطینی نیستند و به ارتش دستور داده‌اند از اقدامات نظامی علیه غزه خوداری کنند؛ اما اصرار آن‌ها به برگزاری راهپیمایی در چنین شرایطی بازی با آتشی است که می‌تواند به درگیری‌های جدید منجر شود. گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که اصرار اشغالگران صهیونیست بر برگزاری راهپیمایی پرچم طبق برنامه اعلام شده، کل منطقه را به آتش خواهد کشید و پیامدهای خطرناکی را به دنبال خواهد داشت که مسئولیت آن تنها متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

گروه‌های فلسطینی گفته‌اند که برگزاری راهپیمایی پرچم به منزله اعلان جنگ علیه ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است و فلسطینیان تحت هر شرایطی، از قدس و مقدسات آن دفاع خواهند کرد و با اقدامات و طرح‌های شوم دشمن در این شهر مقابله می‌کنند.

مقاومت اعلام کرده به دشمن صهیونیستی اجازه عبور از خطوط قرمزی که نبرد «سیف القدس» ترسیم کرده، نخواهد داد به‌هرحال، امروز اسرائیل و صهیونیست‌ها در یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین شرایط خود قرار دارند که وضعیت آنها را بسیار بغرنج کرده است و اگر راهپیمایی پرچم از نظر آنها یک قدرت‌نمایی و راه فرار است در عین حال یک شمشیر دولبه است که می‌تواند به‌زیان رژیم صهیونیستی عمل کند و زدن یک جرقه در این انبار باروت، وقایعی را حادث کند که عملاً از کنترل رژیم صهیونیستی و حتی از کنترل حامیان اصلی این رژیم خارج شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار