در آستانه راهپیمایی پرچم؛

۳ هزار نظامی صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی مستقر شدند

منابع صهیونیستی بامداد امروز از استقرار دستکم سه هزار نظامی ارتش این رژیم در اطراف مسجدالاقصی به دلیل نگرانی از درگیری با فلسطینی‌ها در جریان برگزاری راهپیمایی پرچم خبر دادند.
کد خبر: ۵۲۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ - 29May 2022

نظامیان صهیونیست به صورت گسترده در قدس مستقر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نظامیان خود را در منطقه باب العمود قدس مستقر کرده است.

این اقدام در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم انجام شده که بیانگر نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع درگیری با فلسطینی‌ها است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که پیش از برگزاری راهپیمایی پرچم در ساعت ۱۶ به وقت محلی، قرار است سه هزار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی مستقر شوند.

از سوی دیگر، مردم فلسطین برای تقابل با راهپیمایی پرچم، تلاش دارند از مناطق داخل خط سبز به مسجدالاقصی آمده و در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها از قبله اول مسلمانان جهان دفاع کنند. این در حالی است که نظامیان صهیونیست از شب گذشته تاکنون از ورود بسیاری از فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی جلوگیری به عمل آورده‌اند.

در همین حال، روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که انتظار می‌رود پلیس این رژیم امروز با وجود تنش‌ها بر سر راهپیمایی پرچم، به نماینده راستگرای کنست «ایتمار بن غفیر» اجازه ورود به صحن مسجدالاقصی را بدهد.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که ورود احتمالی بن غفیر به مسجدالاقصی می‌تواند تنش‌های امنیتی با فلسطینی‎‌ها را به‌شدت بالاتر ببرد.

این در حالی است که «تور ونسسلند» فرستاده صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه روز جمعه از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند تا از درگیری خشونت‌آمیز که فقط جان افراد بیشتری را می‌گیرد، اجتناب کنند.

راهپیمایی پرچم یک مراسم جدید است و تاریخ برگزاری آن مطابق تقویم عبری است؛ روزی است که در سال ۱۹۶۷ اشغالگران صهیونیست توانستند بعد از جنگ به طور کامل قدس را اشغال کنند. هر سال صهیونیست‌ها با مراسم مختلف این روز اشغالگری قدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نیز در آن شرکت می‌کنند. مراسم از دو روز قبل شروع می‌شود و مهمترین بخش این مراسم راهپیمایی پرچم است.

گروه‌های مقاومت فلسطین با هشدار به رژیم صهیونیستی خواستار عدم برگزاری این راهپیمایی شده‌اند. حتی دولت آمریکا نیز به دلیل نگرانی از پیامد‌های برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها خواستار بازنگری رژیم صهیونیستی در آن و تغییر مسیر این راهپیمایی شد، که با پاسخ منفی کابینه نفتالی بنت همراه شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها